Sådan spotter du en dårlig tekst
Tekster har stor betydning for din markedsføring og din brand-identitet. Tekster betyder noget - så de skal helst være af en vis kvalitet. Men hvad kendetegner en dårlig tekst? Det får du input til i dag, så du kan spotte en mindre god tekst, hvis den dukker op i din...
Derfor er dine tekster afgørende for din markedsførings-succes
Hvor meget tænker du egentlig på de tekster, du benytter i din virksomheds markedsføring? Skriver du dem bare, og håber de giver resultater? Gør du dig vigtige overvejelser om målgruppe, opsætning, budskab og opfordring til handling? Eller vælger du den lette måde, og...
Hurra, jeg er soloboss!
I dag fejrer jeg 5 år som fuldtids-soloboss. Jeg kan melde, at jeg fortsat synes, det er den allerbedste beslutning i hele mit liv, at jeg blev selvstændig. Det skulle jeg nok have gjort noget før – men tiden som knap 6 år som deltids-selvstændig inden, gav mig...
Hindrer dine tanker dit salg?
Jeg hører mange soloselvstændige bekymre sig om deres salg. De siger, det er svært at sælge det er ubehageligt at sælge det er umuligt at knække koden til, hvordan de skal sælge (mere) det er anmasende at sælge det er klamt at sælge Men er det sandheden - eller en...
Kender du din kundes rejse ind i din virksomhed?
Indenfor markedsføring findes der et begreb, der hedder "Kunderejsen". Kunderejsen defineres som den rejse din kunde er på, inden hun bliver din kunde. Afhængig af, hvilken kundetype og målgruppe samt persona, du har, - og hvilke ydelser du tilbyder, kan denne rejse...
Måske sælger du for lidt – fordi du tilbyder for meget
En vigtig del af det at være selvstændig og drive virksomhed, handler om at hjælpe andre gennem de produkter/ydelser og tilbud, du stiller til rådighed i din virksomhed. Du har en viden, du har kompetencer og du har erfaring, som kan hjælpe dine kunder til at...
Er du dér, hvor pengene er?
Tjener du tilfredsstillende? Jeg ved godt, det er et lidt personligt spørgsmål, og jeg forventer ikke, du svarer mig direkte (men du må gerne). Men jeg vil dog gerne, at du svarer dig selv. Lad mig dog først forklare, hvilken betydning, jeg lægger i...
Uden en specifik målgruppe, behøver du slet ikke markedsføre dig
Hvis du bruger tid og indsats på at markedsføre dig, men ikke synes, du får nogle særlige resultater ud af det, så skyldes det muligvis, at du ikke har udset dig en målgruppe, som er specifik nok. Og den dårlige nyhed i den forbindelse er (desværre), at så kan du...
Derfor er det fornuftigt have en indtjeningsplan, hvis du gerne vil holde ferie
Jeg taler varmt for, at du skal holde din markedsføring kørende i ferien samt forsøge at udvikle eller promovere produkter, du godt kan sælge, mens du holder lidt velfortjent fri. En indtjeningsplan giver tryghed - og måske en længere ferie Et godt...
Har du råd til at holde ferie?
Sommerferien står for døren, og det er altid en ”kilden” situation for os soloselvstændige. For har vi egentlig råd til at holde ferie, eller burde vi arbejde sommeren over, begrænse ferien, vente til senere på året eller…? Der er mange valg, der skal tages. Og mange...