Brandrapport

Sådan får du markedsføringen til at rulle med brandhjulet

Sådan skaber du et stærkt brand for din virksomhed

 

Et stærkt brand er en sammenhængende præsentation af virksomheden – lige fra grafiske identitet, valg af markedsføringskanaler, fokusområder i virksomheden og ydelserne samt din hjemmeside, kommunikation og arbejdsmetode. 

Jo mere konkret og genkendelig, du kan gøre dit brand, jo nemmere bliver din markedsføring – og jo bedre kan du øge din online synlighed, tiltrække de kunder, du ønsker at samarbejde med – samt fastholde dem, du allerede har. 

En tydelig brand-identitet har mange praktiske fordele: 

✔ Du skiller dig ud fra mængden, og bliver mere synlig 

✔ Din specialist-status øges 

✔ Du og virksomheden fremstår kompetent og forudsigelig

✔ Du indgyder tillid til dig og virksomheden

✔ Din markedsføring og kundeoplevelsen fremstår tydelig og gennemført

Alt sammen er med til at gøre dig til en tillidsvækkende og tryg samarbejdspartner for dine kunder. 

Lad os skabe det optimale brand til dig.

Det starter alt sammen med en grundig brandrapport, hvor dine indsatser analyseres og vurderes, så det bliver præcist og tydeligt, hvor det er relevant at justere, og hvor du kan fastholde dine indsatser.  

1. Kend din kundetype

 

For at kunne udarbejde en brandrapport, skal du kende din Emotionelle Kundetype®. Det er nemlig afgørende, at din brandingidentitet og indsatser retter sig mod en kundetype. 

For at lære din optimale kundetype at kende, kan du bestille en kundetyperådgivning, der giver dig konkret viden om din kundetype. 

Herefter kan en brandrapport udarbejdes. 

Kender du allerede din kundetype, går du til trin 2. 

2. Bestil din brandrapport 

 

Brandrapport vil på en konkret, visuel og løsningsorienteret måde vise dig, hvor din markedsføring halter.

Er hjulet ikke rundt, oplever du bump på vejen – problemer i din markedsføring, der skaber forvirring og utryghed om dit brand. Det kan koste dig kunder. 

Brandrapporten viser dig, hvor du skal sætte ind, så du kan minimere tabet af tid, penge og viden ved at henvende dig til en forkert kundetype, som ikke motiveres af dit brand.  

Sådan foregår det 

 

Når du har bestilt din brandrapport, modtager du en mail med bekræftelse. Herefter kontakter jeg dig for at aftale tid til dit brandrapport-møde.

Mødet var op til 2 timer og finder sted hos Passion for Projekter eller på Zoom. Vælges online møde, fremsendes link til Zoom, når vi har aftalt dato og tidspunkt.  

Jeg gennemfører brandvurderingen på baggrund af en række konkrete parametre, og stiller dig en række spørgsmål. Under mødet vil du modtage anvisninger til, hvor du kan justere på din branding for at gøre den mere optimal, jf. kundetypen.

Du skal ikke forberede noget.

 

Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed, få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud. Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig.
Læs Persondatapolitik

Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed, få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud. Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig.
Læs Persondatapolitik

3. Ensret dit brand og din markedsføring til din kundetype

 
Når brandrapporten er gennemført, har du et tydeligt bevis på, om din markedsføring ruller – eller om brandhjulet afslører uhensigtsmæssige huller i dit brand.

Under mødet får du vejledning i, hvordan du kan ensrette din branding og markedsføring på baggrund af rapportens resultater.

Efter mødet modtager du også en sammenfattende rapport med forslag til prioriterede indsatsområder. 

Prisen for en brandrapport er 1500 kr. +  moms.

Kan betales i rater.

Tak for brandrapporten – jeg er allerede godt i gang med at planlægge implementering af nyt webdesign.

Det har været et par virkeligt lærerige dage med kundetyperådgivning – og jo mere jeg mærker efter i maven, jo mere forstærkes min overbevisning om at jeg er kommet på det helt rigtige spor.

Kunstner, Jens-Jakob Tinghuus
www.jojoj.dk

Om brandhjulet

 

Brandhjulet er et analyseværktøj udviklet af Institut for Kundetyper til at hjælpe med at visualisere og konkretisere markedsføring og branding til de respektive kundetyper. 

Afhængig af, hvilken kundetype du har som din målgruppe, er der forskellige parametre, din branding afprøves op imod.

Det bliver dermed meget tydeligt, om din branding og kommunikation fremkalder den kundetype-farve som du har valgt til din virksomhed – eller hvad du skal justere på, for at opnå den mest hensigtsmæssigt totaloplevelse for din kunde. 

Her ser du brandhjul for de 4 kundetyper. Det kræver en certificeret specialist i Emotionelle Kundetyper at gennemføre en vurdering efter de parametre, som brandhjulene indeholder. 

 

Mød din rådgiver

Jeg hedder Rikke, og jeg er virtuel assistent.

Jeg hjælper soloselvstændige med online kommunikation og markedsføring – herunder valg af kundetype og kundetyperelateret brandanalyse. 

Som eksamineret og certificeret specialist i kundetyper – og med viden om at skabe stærke brands til de respektive kundetyper – kan du være tryg ved at overlade din virksomheds brandanalyse til mig. 

Metoden foreskriver en række spørgsmål, metoder og skabeloner, som jeg kender indgående – og kan dermed bidrage til at styrke din markedsføring og brandidentitet til fordel for din øgede online synlighed.