Emotionelle Kundetyper®

Klar kommunikation med Emotionelle Kundetyper®
Når du skriver og taler til alle – skriver og taler du til ingen. Måske du har hørt sætningen før, og den rummer megen sandhed.
Det er nemlig sådan, at når du ikke kommunikerer skarpt og målrettet, så mister din kommunikation sin power.
Her kan metoden Emotionelle Kundetyper® hjælpe.
Den giver dig nemlig mulighed for at kommunikere klart, præcist og tydeligt til én bestemt kundetype – og det medvirker til, at du skiller dig ud fra mængden af kommunikatører, der taler til “alle”.
Det betyder også, at dit budskab bliver mere modtageligt for din målgruppe, fordi målgruppen / kundetypen føler sig hørt, set og forstået.
Det er vejen til at skabe relationer, der på sigt kan føre til mere salg i din virksomhed.
Følelser har betydning, når du vil aktivere dine potentielle og nuværende kunder til at synes om dig
– og købe (flere) ydelser hos dig
Det er følelser – emotioner – der er medvirkende til, om en person bliver – og forbliver – kunde i din virksomhed. Hvis personen føler sig godt tilpas, når hun møder din kommunikation og markedsføring, får hun lyst til at se nærmere på dig. Hvad har du på hylderne, hvad kan du hjælpe med og hvordan?
Du skal altså møde din kunde ved at skabe de rette følelser. Det skal du gøre med de rette ord.
Metoden Emotionelle Kundetyper® har fokus på, hvordan du ved at skabe følelser hos dem, der besøger din hjemmeside, ser din kommunikation og taler med dig, får lyst til at købe hos dig – ud fra et emotionelt standpunkt.
Metoden bygger på solid forskning, er gennemtestet, afprøvet og særdeles anvendelig til at skabe tydelig kommunikation, der øger din sandsynlighed for at byde nye kunder velkommen og fastholde dine kunder ved at kommunikere det, du kan levere på – en for kundetypen – genkendelig og tryg måde, der er let at forstå.
Styrk din kommunikation: Vælg én kundetype
som din målgruppe
Det er afgørende for din kommunikation og din succes med din markedsføring, at du skriver til en bestemt type. Du skal være afklaret med, hvem der er din målgruppe.
Din målgruppe kan ifølge metoden Emotionelle Kundetyper® have én af fire farver: Rød, gul, blå eller grøn.
Hvordan du kommunikere til din målgruppe-farve er ikke tilfældig.
Det er nemlig helt bestemte ord, vendinger, grafik, billeder, hjemmesideopbygning m.v. som interesserer de forskellige kundetyper / farver.
Vælg én kundetype, og målret al din kommunikation og markedsføring til denne type. Det giver større succes med din formidling.

De 4 Emotionelle Kundetyper®

Den røde kundetype
Denne kundetype motiveres af stimuli og frihed. Vil du skabe interesse hos den røde kundetype, skal du være underholdende, overraskende, give mange valgmuligheder og præsentere noget unikt.

Den gule kundetype
Denne kundetype motiveres af velvære og omsorg. Vil du skabe interesse hos den gule kundetype, skal du skabe hygge, plads til samtale, relationer og fællesskab. Vis den gule, at du forstår hendes udfordring.

Den blå kundetype
Denne kundetype motiveres af dominans og kontrol. Vil du skabe interesse hos den blå kundetype, skal du vise, at hun kan nå i mål hurtigere vha. din ydelse og/eller at din ydelse kan være en belønning for at nå et mål.

Den grønne kundetype
Denne kundetype er motiveret af sikkerhed og tryghed. Vil du skabe interesse hos den grønne kundetype, skal du afhjælpe bekymringer og vise, hvordan det sker via en proces/trin-for-trin og opbygge tillid.
Derfor bør du kun vælge én kundetype
Hør kundetype-ekspert og direktør i Institut for Kundetyper, Jannie Ilum Gade,
fortælle om, hvorfor valget af én kundetype er vigtigt.
OBS: Kan du ikke se videoen i denne sektion, er det fordi du ikke har accepteret cookies på siden. Se videoen på Youtube
Mini-kursus om kundetyperne
Se videoen her, hvor eksperterne fra Institut for Kundetyper, Jannie Ilum Gade og Sanne Dollerup,
giver dig et introduktions-kursus i metoden Emotionelle Kundetyper®
OBS: Kan du ikke se videoen i denne sektion, er det fordi du ikke har accepteret cookies på siden. Se videoen på Youtube
Få tekster, der skaber følelser – hos din kundetype
Jeg hedder Rikke, og er virtuel assistent og tekstforfatter.
Jeg hjælper soloselvstændige med at styrke deres online kommunikation bl.a. ved at skrive webtekster, nyhedsbreve, blogindlæg, tekster til social medier m.v.
Jeg har licens til at benytte metoden Emotionelle Kundetyper® i mine tekster til dig.
Det betyder, at du kan få skrevet tekster, der er målrettet den kundetype, som du har i din virksomhed – og dermed få tekster, der skaber interesse hos modtageren!

2 x tekster
jf. metoden Emotionelle Kundetyper- Du får 2 tekster målrette en bestemt kundetype.
- Kontakt mig for aftale
4 x tekster
jf. metoden Emotionelle Kundetyper- Du får 4 tekster målrettet en bestemt kundetype.
- Kontakt mig for aftale
6 x tekster
jf. metoden Emotionelle Kundetyper- Du får 6 tekster målrettet en bestemt kundetype.
- Kontakt mig for aftale
Rådgivningspakke 1
2t kundetyperådgivning + 3 tekster- Du går 2 timers rådgivning i valg af kundetype og 3 tekster skrevet til den valgte kundetype.
- Kontakt mig for aftale
Rådgivningspakke 2
2t kundetyperådgivning + 5 tekster- Du går 2 timers rådgivning i valg af kundetype og 5 tekster skrevet til den valgte kundetype.
- Kontakt mig for aftale

Hvilken kundetype
skal du vælge?
Er du i tvivl om, hvilken kundetype du har – eller bør henvende dig til, så er en kundetype-rådgivning noget for dig.
Det dur nemlig ikke, at du (eller jeg) skriver dine tekster m.v. uden viden om, hvilken kundetype, der skrives til.
Derfor er det en sikker og strategisk god beslutning af finde ud af, hvilken kundetype, du ønsker at henvende dig til.
Lige nu kan du booke 2 timers rådgivning til halv pris – som en del af min uddannelse i Emotionelle Kundetyper®.
✔ I en rådgivning får du en anbefaling af, hvilken kundetype du med fordel bør vælge.
✔ Du får forslag til, hvordan du skal bruge det på din hjemmeside og dine tekster, samt hvilken type markedsføring du anbefales.
✔ Du får naturligvis også et indblik i de 4 kundetyper.
Kundetyperådgivningen finder sted online på Zoom.
Pris for 2 timers rådgivning er normalt 1500 kr. + moms.
Du får det p.t. til halv pris: 750 kr. + moms.
Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed, få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud.
Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig.
Læs Persondatapolitik
Optimering af din hjemmeside
Du har valgt en kundetype, men er usikker på, om din hjemmeside er “klar nok i spyttet” og rammer din målgruppe og kundetype.
Få en optimeringsrapport af hjemmesiden med en oversigt over det, der fungerer godt ift. din kundetype, og det, du med fordel kan justere på, så dit budskab fremstår tydeligt.
Optimeringsrapport
Gennemgang af hjemmesidetekster + visuelt udtryk ift. valgt kundetype- Du modtager en rapport med klar anvisninger på det, som er godt på hjemmesiden og det, som kan optimeres.
- Rapporten inkluderer emner som tekst, grafik, fotos og opbygning.
- Kontakt mig for aftale
P.t halv pris på optimeringsrapport:
800 + moms.

Mere viden om kundetyperne
Alle links i dette afsnit er affiliatelinks!




Har du lyst til at uddybe din viden om Emotionelle Kundetyper® er der en del materiale, du kan udforske.
Jeg er affiliatepartner hos Institut hos Kundetyper. Det betyder, at hvis du køber materiale om kundetyperne via links på knapperne i denne sektion, så får jeg en lille erkendtlighed fra Institut for Kundetyper.
Ønsker du ikke at benytte links i denne sektion til køb af kundetype-materiale, så besøg https://www.kundetyper.dk/
Læs lommebogen om Emotionelle Kundetyper
Grundkursus om kundetyperne
Kursus om kundetypen
Få din egen kundetype-licens
Hvilken kundetype er du selv
Institut for Kundetyper har udviklet en test, så du kan få indblik i, hvilken kundetype du selv er.