Tekstvurdering

Hvordan klarer dine tekster sig egentlig?

Er du i tvivl om dine
markedsføringstekster gør det, de skal? 

 

Det kan være en krævende opgave at skrive tekster til din markedsføring, hvis formidling og kommunikation ikke er din favorit-disciplin. 

Du kommer dog ikke udenom, at der skal tekster på din hjemmeside, i dit nyhedsbrev, i dine sociale medie-opslag osv., osv. 

De tekster skal have et formål – og de skal give nogle resultater. 

Men gør de det?  

Tekster skal huskes

 

Kedelige, ukonkrete “leverpostejs-tekster” gider ingen læse!

Til gengæld vil de fleste gerne læse tekster, der giver helt grundlæggende eller udvidet viden, indsigt, forståelse, information, eftertanke og motivation.

Tekster skal formidle tryghed og troværdighed til dig som afsender – og vigtigst af alt, så skal tekster fremkalde en følelse. 

Vi husker følelser – og kobler dermed viden til den følelse. Det er sådan gode tekster fungerer.

Men er dine tekster optimale til det formål? 

Hvis du er i tvivl om det, så er en tekstvurderingsrapport noget for dig.

Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed, få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud. Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig.
Læs Persondatapolitik

Hvad er en tekstvurdering?

 

En tekstvurdering er en grundig og udførlig analyse af udvalgte tekster i din markedsføring.

Det kan f.eks. være tekster på hjemmesiden, i nyhedsbreve, social medier, blogs m.v. Det vælger du.

Jeg vurderer teksten ud fra en række formidlingsmæssige og kommunikative kriterier samt en række kriterier, som jeg sender dig et spørgeskema om forud for analysen. 

Til sidst udarbejder jeg en vurderingsrapport til dig med forslag til, hvor og hvordan, du kan skabe mere optimale tekster.

Sådan foregår det,
når du bestiller en tekstvurderingsrapport

 

Det tager 2 timer at gennemføre en tekstvurdering af dine udvalgte tekster. 

Ved bestilling af rapporten, modtager du et spørgeskema, som du bedes udfylde og returnere. 

I spørgeskemaet anfører du, hvilke tekster, du ønsker en vurdering af (se eksempler nedenfor).

Herefter gennemføres tekstvurderingen, og du modtager din rapport på mail. 

tekstvurderingsrapport proces

Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed, få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud. Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig.
Læs Persondatapolitik

Eksempler på udvalgte tekster

 

Da der er 2 timer til rådighed for tekstanalysen, anbefaler jeg, at du udvælger nogle specifikke tekster til gennemsyn.

Det kan f.eks. være:

  • 1 landingpage og 2-3 nyhedsbreve
  • Nyhedsbrevserie på 4-5 mails
  • 2-4 blogindlæg
  • 2 nyhedsbreve og 5 sociale medieopslag

eller lignende.

 

Pris
& praktisk information

 

En tekstvurderingsrapport koster 1500 kr. + moms.

Kan betales i rater.

Har du valgt en kundetype, vil denne kundetypes præferencer indgå i tekstanalysen.

Det er dog ikke et krav for en tekstvurdering, at du har en kundetype.

 

Mød din rådgiver

Jeg hedder Rikke, og jeg er virtuel assistent og tekstforfatter.

Jeg hjælper soloselvstændige og mindre virksomheder med online kommunikation og markedsføring – indenfor et væld af forskellige emner og områder. 

Jeg er certificeret i metoden Emotionelle Kundetyper® fra Institut for Kundetyper, samt eksamineret SEO-blogger fra Bureau by Storm. Jeg har desuden deltaget i efteruddannelseskurser indenfor kommunikation, salgspsykologi, HR og kompetenceudvikling.