Hvis du har læst med på de foregående nyhedsbreve, så ved du, at jeg taler varmt for, at du skal holde din markedsføring kørende i ferien samt forsøge at udvikle eller promovere produkter, du godt kan sælge, mens du holder lidt velfortjent fri.

Hvis du synes det er svært, så tag med på Q&A den 22. juni kl. 14, hvor jeg hjælper dig med ideer og processer for at sælge i din ferie.

Kan du ikke være med live, så send dit spørgsmål til mig (besvar mailen her), så svarer jeg på optagelsen, der er nemlig replay.

 

En indtjeningsplan giver tryghed – og måske en længere ferie

 

Et godt værktøj, du kan tage i brug, hvis du vil skabe et overblik over, hvad du har brug for at tjene gennem året – eller specifikt i din ferie – er en indtjeningsplan.

Her kan du for hver måned i året – eller din ferieperiode – indtaste de ydelser, du vil sælge og gange antallet med stykprisen.

På den måde kan du regne ud, at hvis dit mål er at tjene 20.000 kr. pr. måned, så skal du markedsføre og forsøge at sælge x stk af ydelse a, x stk af ydelse b osv.

Dermed er det også ret let at finde ud af, om du er langt fra mål, og skal justere din markedsføring, så du øger indsatsen – eller om du er godt på vej i mål.

På Q&A viser jeg dig et eksempel på en indtjeningsplan 

Når du har en indtjeningsplan, ved du også, om du kan holde ferie med ro eller uro i maven. Og om ferien måske endda kan blive lidt længere, end du først have tænkt.

 

Det er fornuftigt at udarbejde en indtjeningsplan

 

Ud over det er handy, at finde ud af, om du kan holde ferie og hvor længe med en indtjeningsplan, så har sådan en fætter også andre fordele:

  • Det øger din motivation til at få din markedsføring på skinner. Det er jo marketing, der skal give synlighed, der skal give salg, så du når dine indtjeningsmål.
  • Du bliver en bedre beslutningstager, når du ved, om du har midler til f.eks. at købe et kursus, et forløb eller gøre brug af en tekstforfatter eller anden hjælp i din virksomhed. Du kan jo se i din indtjeningsplan, om du har tjent det du skal – og derfor har mulighed for at bruge lidt – eller ej.
  • Du minimerer din risiko for at stå med håret i postkassen = minus på bankbogen, fordi du er kommet til at købe eller forbruge mere, end du har tjent.
  • Du bliver muligvis mere afslappet, fordi du hele tiden er i finansiel kontrol – eller i hvert fald har overblik over, hvordan det går.
  • Der er faktisk også den mulighed, at du begynder at tjene mere, fordi du har sat klare mål.

På den måde giver det hele lagt sammen dig en mulighed for at holde ferie, kortere arbejdsdage eller mere tid med dem, du holder af – hvis altså indtjeningsplanen holder.