Som selvstændig er det sikkert dit mål at nå så langt ud som overhovedet muligt med dit budskab gennem markedsføring.

Men der er så mange kanaler at vælge imellem, så hvad skal du satse på?

 

Jeg anbefaler dig 3 kommunikationsankre ⚓

 

Når jeg taler med solobosser i de afklarende samtaler, så kommer spørgsmålet næsten altid:

“Hvilke markedsføringskanaler skal jeg benytte mig af?”

Det er der (desværre) ikke et let svar på, for det handler om, hvem din målgruppe er.

Det handler om, hvor din målgruppe befinder sig – altså hvilke kanaler de benytter sig af.

Det handler også om, hvilke marketing-tiltag du er tryg ved at bruge – eller ønsker at lære at benytte.

Jeg kan dog sige, at jeg anbefaler dig at holde fast i 3 kommunikationsankre:

 

⚓ 1. Din hjemmeside

⚓ 2. Din blog

⚓ 3. Dit nyhedsbrev

 

Jeg kan tale stolper op og stolper ned om nyhedsbreve, for de er virkelig fantastiske markedsføringsredskaber – men det er ikke det, jeg vil have fokus på i dag.

Jeg fabler også gerne om hjemmesidens fortræffeligheder, og hvor vigtigt det er med brugervenlighed – men det er heller ikke det, jeg vil kaste mig ud i nu.

👉 Til gengæld vil jeg tage fat på emnet blogs. For de kan så sandelig også noget i forhold til din markedsføring og er 1 af 3 kommunikationsankre, du bør bruge i din synlighedsstrategi.

 

Derfor bør du blogge i din virksomhed

 

Hvis du er ukendt med begrebet blog, så er det online artikler, som kan læses fra din hjemmeside. Se f.eks. min blog her

Disse artikler skal handle om et emne, som du meget gerne bør søgemaskine-optimere dit blogindlæg til.

I hver artikel kan du skrive om emner, som du 

  • finder interessante
  • ved din målgruppe får noget ud af at læse
  • kan bruge til at skabe forståelse for din ydelse / produkt
  • benytte til at give værdi til din læser
  • kan anvende til at lære dine læsere, hvad du kan hjælpe med
  • ved din målgruppe har brug for at vide noget om

Bloggen er altså dit helt eget udstillingsvindue, hvor dine besøgende på hjemmesiden kan gå hen for at få indblik i dig og din verden.

Det kræver dog, at du linker til dine blogindlæg fra dit nyhedsbrev og via sociale medier m.v.

Gør du det, kan du benytte blogs til at skabe synlighed.

  • Synlighed om dig og om din virksomhed.
  • Synlighed om dit arbejdsområde.
  • Synlighed ved at dele løsninger, viden, tips og idéer – eller som en personlig fortælling om dig.

👀 Du skal altså blogge, for at få synlighed. 👀

Det er relativt let – og det er gratis. Hvis du er medlem af WP-klubben, har Jette Drøger udarbejdet et kursus i, hvordan du gør. Er du ikke medlem kan du blive det her (affiliatelink).

Anvender du WordPress til din hjemmeside, kan du nemt installere en blog. Det samme gør sig gældende på flere andre hjemmeside-systemer.

Det er altså ikke “en ny ting”, du skal ud og investere i.

Der ligger faktisk en guldgrube gemt i dit hjemmesidesystem, som du bare skal tage i anvendelse.

Den 31. oktober inviterer jeg til webinar, hvor jeg fortæller meget mere om, hvordan du kan blogge dig til synlighed.

 

God blogging. 😊