Brugervurdering

af dit website

Få en gennemgang af din hjemmeside, der styrker din brugers oplevelse og højner din mulighed for konvertering  

En velfungerende hjemmeside skal være anvendelig for dine besøgende.

Og ikke blot skal den være anvendelig, den skal være brugervenlig = let at bruge og finde rundt på. 

Uden brugervenlighed og muligheden for hurtigt at orientere sig på hjemmesiden, er der stor sandsynlighed for at din hjemmeside-gæst går sin vej igen.

Det vil du ikke have. 

Derfor er brugervenlighed vigtig – det hedder også med et andet ord “usability”. 

Du kender din side godt. Du ved, hvor hver eneste link fører hen. Du ved, hvor du skal klikke, for at komme et bestemt sted hen – og du ved præcis, hvordan du køber dine produkter og ydelser.

Men gælder det også for dine besøgende? Kan dine kunder bruge din hjemmeside på samme lette og flydende facon som dig? 

Det må komme an på en test. 

 

%

Så mange sekunder, tager det brugeren, at danne sig et indtryk af din hjemmeside!

Din bruger er på en mission

Når en mulig kunde besøger din hjemmeside, kommer hun der med et formål: At få svar på et spørgsmål. Altså at finde en løsning. Det er hendes mission.

Hvis det er svært at finde rundt på din hjemmeside, går din potentielle kunde igen. Vips, væk er hun.

Og det er da smadderærgerligt, når du nu kunne have hjulpet hende. Og du kunne have fået nogle kroner i kassen samtidig.

Du skal derfor gøre det let for dine mulige kunder, at benytte sig af din hjemmeside. Den skal være tip-top brugervenlig.

Din kunde skal tænke “Mission Accomplished” når hun forlader din side.

Du bør have en brugervenlig hjemmeside fordi 

Det giver dig tilfredse kunder

N

Det viser kvalitet og troværdighed

Det øger din mulighed for salg

*

Dine kunder får lyst til at komme igen

Få en brugervurdering af din hjemmeside

Jeg tilbyder en grundig gennemgang af din hjemmeside og giver en vurderer af din hjemmeside ud fra en række parametre, der videnskabeligt bevist skaber usability – altså brugervenlighed på din side.

Du får en evalueringsrapport med resultaterne og information om det, der bare spiller og scorer højt på usability-skalaen – og du får også viden om de områder, hvor der er forbedringspotentialer. 

Pris: 800 kr. ex moms, som du kan betale i 2 rater

Bedømmelseskriterierne

Funktionalitet

Kan din bruger finde det han/hun kommer ind på siden for at finde? Er det muligt at gennemføre køb, finde information eller viden?

U

Effektivitet

Er det hurtigt at opnå det mål brugeren har med at benytte din hjemmeside eller skal der bruges flere ressourcer i form af for mange klik, leden, forvirring og ligende for at nå målet?

Brugbarhed

Er hjemmesiden til at bruge, er det let at anvende funktionerne på siden f.eks. søgefunktion, knapper, menuer m.v.?

Læsevenlighed

Er teksten læsevenlig. Er det let, at navigere i teksten og ikke mindst – er teksten forståelig og formidler dit budskab på en måde, som alle kan forstå? 

Visuelt indhold

Ser siden visuelt indbydende ud. Benyttes samme farver og teksttyper, links, knapper og menupunkter. Med andre ord er der sammenhæng og genkendelighed mellem hjemmesidens forskellige hovedsider og undersider, så brugeren ikke er i tvivl om, hvor hun er?

f

Opbygning

Er hjemmesiden opbygget efter et logisk mønster. Er elementer organiseret, så de understøtter brugerens oplevelse af anvendelighed, effektivitet og funktionalitet?