I dag skal du møde Helle. Hun er super dygtig til at lære børn og voksne af med gener fra øjnene såsom

  • svie i øjnene ved læsning
  • hovedpine ved læsning og skrivning
  • langsom læsehastighed
  • gener efter hjernerystelse
  • kognitive udfordringer ift. stress
  • køresyge

Ja, faktisk alle de ting, der giver problemer, når dine øjne ikke arbejder så godt sammen. I Helles verden kaldes det samsyns-problemer.

Det gode ved det hele er, at det ikke er så stort et problem endda, hvis du træner dine øjne til et godt samarbejde. Og det er præcis, hvad Helle hjælper med.

Hun træner din hjerne og dine øjne – og det kommer der mange gode ting ud af.

Hils på Helle:

 

Helles nyhedsbrev var lidt forsømt

 

Helle er det, der hedder en neuro-optometrist – eller mere mundret en synstræner.

Hun er mega god til det hun laver, men hendes nyhedsbrev var lidt forsømt. Der var ikke så mange på Helles liste, som hun gerne ville have.

Og det var en udfordring. For 2 gange om måneden, sender Helle et informationsrigt nyhedsbrev ud til sine læsere, fyldt med gode råd og tips til synstræning.

Hun ved nemlig godt, at folk lige skal finde ud af “hvad hun er for en”, før de booker synstræning i hendes klinik.

Og derfor var det lidt træls at der ikke var flere på Helles nyhedsbrev (altså – det var ikke helt elendigt, vel – Helle ville bare gerne have flere læsere).

 

Sådan fik Helle flere læsere på sit nyhedsbrev med lidt brugervenlighed

 

Rikke, hvad gør vi ved det nyhedsbrev“… spurgte Helle for ca. 6 mdr. siden – og henviste til problematikken med den lidt for langsomt voksende liste.

Det vi gjorde handlede om: 

  • At gøre Helles nyhedsbrev synlig på forsiden af hjemmesiden, så enhver ikke kan undgå se det, når de lander på hendes forside.
  • At sætte en pop-up på Helles hjemmeside, så besøgende blev gjort opmærksom på, at der ligger en fantastisk freebie lige til at hente.
  • At ændre hendes menupunkt til “test” fordi det skaber nysgerrighed og lyst til at klikke (og fordi hendes freebie er en test af dit (eller dit barns) samsyn).

 

Helle har fordoblet antallet af læsere på mindre end et halvt år

 

Nå – men jeg skal så love for, at der kom flere læsere på Helles liste.

Helle har nemlig godt besøg på sin hjemmeside af mennesker, der gerne vil læse mere om samsyn. Men de så ikke hendes freebie, fordi den var gemt lidt væk på hendes hjemmeside.

Vi mennesker er flygtige på nettet, vi gider ikke lede. Men vi vil gerne have serveret alle lækkerierne lige for snuden af os. Så det gjorde vi med Helles freebie.

Det er nemlig brugervenligt. 

Og det virkede.

Det var endda let og simpelt.

Det tog næste ingen tid.

Du kan hente Helles freebie her – og faktisk har hun en sprit ny en her også.

 

Hvad kan du gøre for at din hjemmeside er (mere) brugervenlig

 

Med 3 simple justeringer fik Helle hjulpet sine besøgende på hjemmesiden med at få øje på hendes freebie.

Har du også noget på din hjemmeside, der trænger til lidt mere opmærksomhed, så prøv at tænke i brugervenlighed.

Husk sætningen: Don’t make me think – for har du besøgende på din hjemmeside, der skal tænke over, hvor du “gemmer” noget, så dur det ikke.

Frem i lyset med dine sager på en brugervenlig og præsentabel facon.

 

Du er velkommen til at booke en afklarende samtale om din hjemmesides brugervenlighed