Hvad skal du egentlig med et nyhedsbrev?

 

Jeg vil starte lige på og hårdt: Hvis du ikke har et nyhedsbrev, så få dig et – hurtigt! 

Ja, det er lidt af en udmelding, men den er venlig ment.

For dit nyhedsbrev kan gøre forskellen mellem at have kontakt til dine følgere, kunder og potentielle kunder – eller at have ingen kontakt overhovedet.

“Nahh… nu er du vist lidt dramatisk, Rikke” – tænker du måske.

Men hør her – det er jeg faktisk ikke.

Mere end 600.000 FB logins bliver forsøgt hacket – om dagen!.

Det tal stammer fra en artikel i Berlingske fra 2011. Old news. Ja – men stadig aktuelt. For jeg oplever i hvert fald rimelig ofte, at der kommer beskeder fra mine FB kontakter eller Instagramkontakter, at deres konti er blevet hacket.

Og det er fisme noget øv!

For det betyder (hvis det sker for dig):

  • at du ikke kan komme ind på din konto
  • at du ikke kan slå op, kommentere eller dele
  • at du ikke kan se, hvis du får beskeder – og dermed ikke kan svare
  • at du ingen mulighed har for at kommunikere med dem, der følger dig
  • at du måske aldrig igen får adgang til din konto
  • at du bliver bedt om at betale løsepenge for at få adgang til din konto

Jeg gentager lige: Det er fiseme noget øv!

 

Du er alt for sårbar, hvis du kun kommunikerer på sociale medier

 

Det her med hacking gælder for alle sociale medier, så uanset hvilken/hvilke platform(e) du benytter dig af, så er det en reel risiko.

Det betyder, at du er meget sårbar, hvis du kun kommunikerer på de sociale medier – altså lægger alle dine æg i en kurv.

Faktisk er du så sårbar, at du lige om lidt kan risikere at stå med en gigantisk omgang klistret ægge-pisk-sammen = noget være sjask af noget, der engang var din online kommunikation, din online synlighed og din online markedsføring.

— væk —

— puff —

— øv —

Nyhedsbreve

Derfor skal du have et nyhedsbrev

 

Hvis du gerne vil sikre dig en direkte kommunikationslinje til dine kunder og kommende kunder, så er det altså ret smart, at du får dig et nyhedsbrev.

Et nyhedsbrev

  • gør dig mindre sårbar ift. hacking af sociale medier – og hvis det sker, så har du stadig mulighed for at kommunikere med dine følgere og kunder via nyhedsbrevet
  • giver dig en direkte kommunikationslinje til dem, der gerne vil høre fra dig
  • gør det muligt at segmentere (udvælge) forskellige grupper fra din samlede nyhedsbrevliste, som du ønsker at sende specifik information
  • er det perfekte sted at skabe relationer mellem dig og dine abonnenter på nyhedsbrevet
  • giver dig gode muligheder for at etablere know-like-trust – altså at skabe kendskab til dig, at folk lærer dig at kende, og bryder sig om dig samt får tillid til dig og din kunnen
  • kan hjælpe dig med at skabe mere trafik (besøgende) på din hjemmeside – det kan Google godt lide
  • er et fremragende værktøj til at skabe mere online synlighed for dig og din virksomhed
  • øger sandsynligheden for at dit budskab bliver læst (da du skriver direkte til folks indboks – fremfor et flygtigt feed på sociale medier)
  • kan i sidste ende medvirke til, at du sælger mere, fordi din kommunikation er målrettet direkte til mennesker, der har skrevet sig op til at høre fra dig, og derfor er interesserede

 

Dit nyhedsbrev skal være dit kommunikations-anker

 

Som du ser, er der rigtig mange fordele ved, at du har et nyhedsbrev. Jeg siger ikke, at du ikke skal markedsføre dig på de sociale medier og skabe kontakter og synlighed der – for det synes jeg bestemt du skal – men du skal ikke udelukkende være til stede på sociale medier.

Du kan betragte dit nyhedsbrev som et anker. Det, der holder hele din kommunikation fast. Herfra din kommunikations-verden går.

Nyhedsbrevet er dit faste og velforankrede ståsted, hvorfra du kommunikerer dit budskab.

Og så kan du benytte sociale medier som et supplemet til dit nyhedsbrev. Ikke omvendt.

Pøj pøj med nyhedsbrevene

 

Hilsen Rikke

 

P.S: Er du i tvivl? 

Hvis du stadig er i tvivl, om et nyhedsbrev er noget for dig, så er du altid velkommen til at booke en afklarende samtale med mig – det tager max 30 min. og kan hjælpe dig med at finde hoved og hale i det her med nyhedsbreve