Du er garanteret ikke i tvivl, hvis du læser en halvdårlig tekst – og du er heller ikke i tvivl, når du læser en god tekst.

Det er ikke sikkert, du lige kan udpege, hvad det helt præcist er, der gør teksten god, den føles bare rigtig.

Det, der er på spil her er emotioner.

Emotioner er ikke helt det samme som følelser.

Emotioner udspringer fra kroppens autonome responssystem (som vi ikke selv har indflydelse på), mens følelser er vores bevidste opmærksomhed på, at emotioner er i spil. Lidt firkantet – og meget kort – fortalt.

Emotioner er altså ubevidste – følelser er bevidste.

 

Du skal påvirke emotionerne med dine tekster

 

Gode tekster kan noget helt specielt: De kan påvirke menneskers emotioner.

Derfor er det afgørende viden, hvordan du gør dette – hvis du vil have mere succes med din markedsføring.

Det er nemlig sådan, at kun ca. 1/10 del af alle købsbeslutninger baseres på bevidste beslutninger og handlinger.
(Kilde: Institut for Kundetyper)

Resten er ubevidst – godt hjulpet på vej af de emotioner, du så elegant kan “pirke til” gennem dine tekster, når du ved, hvordan.

 

Du fremkalder emotioner gennem valg af en kundetype

 

Der er ingen hokus-pokus med de her emotioner – det er baseret på bundsolid forskning.

Metoden, der kan hjælpe dig med at strømline, konkretisere og opgradere din markedsføring hedder “Emotionelle Kundetyper”.

Det hele går ud på, at du vælger 1 kundetype – det sker på baggrund af en kundetyperådgivning.

Herefter målretter du din kommunikation til denne ene kundetype – og ingen som helst andre. (Nej, ingen andre, selv om du kan have lyst, for så laver du rod i hele formålet med 1 kundetype og ødelægger din egen markedsføring).

✅ Der findes store kataloger med ord, der fremkalder lige præcis de emotioner, du ønsker at få i spil ift. din valgte kundetype.

✅ Der findes retningslinjer for, hvordan dine farver og visuelle identitet skal være, så du fremkalder lige præcis de emotioner, du ønsker at få i spil ift. din valgte kundetype.

✅ Der findes tjeklister for, hvordan din hjemmeside skal opbygges, så du fremkalder lige præcis de emotioner, du ønsker at få i spil ift. din valgte kundetype.

✅ Der findes faktisk et helt branding-kit, der giver dig de mest optimale muligheder for at skabe et sammenhængende brand – en præsentation – af hele din virksomhed. Til det, skal du bruge en brandrapport.

Men så vil du også på samtlige parametre i hele din virksomhed fremkalde lige præcis de emotioner, du ønsker at få i spil ift. din valgte kundetype.

 

Skal vi skabe gode tekster til din virksomhed, der skaber følelser?

 

Jeg er eksamineret og certificeret specialist i kundetyper. Jeg har licens til at skrive tekster til din valgte kundetype. Det betyder jeg har adgang til alle tjeklister, retningslinjer, brandingeffekter osv.  – og jeg har erfaring med at bruge dem.

Jeg er vild med metoden, for den virker!

Og jeg vil gerne hjælpe dig med at gøre din markedsføring mere optimal og total gennemført.

Skal vi gå i gang?

Besvar mailen her eller book en afklarende samtale

Jeg vil glæde mig til at høre fra dig.

Hilsen Rikke

P.s. Du kan lytte til hvorfor tekster er afgørende for din markedsføring samt hvorfor kedelige tekster opstår.