Vil du spare tid og energi på din markedsføring – og også slippe for frustrationer og manglende synlighed, så læs med i dag.

Der er nemlig rigtig mange fordele ved at planlægge din markedsføring, og når du gør det, får du tid og plads til andre ting, som du måske synes, er meget sjovere.

Så hvis du endnu ikke er overbevist om, at planlægning er vejen frem, så får du her:

 

4 fede fordele ved at planlægge din markedsføring

 

1. Når du planlægger, ved du altid, hvad du skal tale og skrive om ✔️

 

Når du planlægger al dit indhold til din markedsføring i god tid, så ved du altid, hvad du skal tale og skrive om.

Det har den store fordel, at du altid har indhold til din markedsføring, og kan gøre den klar i god tid.

Den største udfordring for mange selvstændige ift. markedsføring er, at de ikke ved, hvad de skal fortælle om. Så de poster noget her og der, men det hele er tilfældigt og uden sammenhæng.

Ved at planlægge din markedsføring, matche det med dine produkter og være på forkant, ved du altid, hvad du skal skrive og tale om – og kan opretholde en fast synlighed, så kunderne kan finde dig.

 

2. Når du planlægger, har du altid tid til at skabe din markedsføring ✔️

 

Markedsføring er sikkert ikke det øverste på din to-do.

Men faktisk bør du prioritere tid til din markedsføring hver uge. Det er muligt, når du planlægger din synlighed.

Sæt nogle timer af en bestemt dag hver uge, og skriv, tal, indspil, optag det, du vil benytte i din markedsføring den kommende uge.

Når materialet er færdigt, lægger du det klar til udgivelse og smækker benene op og roser dig selv.

Det er faktisk en super metode til at få din markedsføring klaret i én omgang – og så skal du først tænke på det igen næste uge.

På den måde har du altid tid til at skabe din markedsføring, så du ikke mister synlighed.

 

3. Når du planlægger, kan du indstille din markedsføring til automatisk udgivelse ✔️

 

I forlængelse af ovenstående, så vil jeg kraftigt anbefale, at du indstiller hele eller dele af din markedsføring til automatisk udgivelse.

Det vil sige, at du udarbejder alt dit materiale, lægger det klar på Instagram, Facebook, LinkedIn, Youtube, nyhedsbrevet, podcasten, klubben osv. i god tid inden det skal sendes ud.

Men det kan du kun, hvis du planlægger.

At automatisere din markedsføring sparer dig tid. Det sparer dig for tilfældige opslag uden effekt – og det giver dig en god fornemmelse i maven.

I Facebook Business Manager findes en planlægger. Det er en kalender, hvor du kan koble din Facebook og Instagram konto til, så du kan planlægge opslag til udgivelse på bestemte dage og tidspunkter. Det er smart.

LinkedIn er p.t. i gang med at udrulle deres planlægningsfunktion, måske du har fået den også?

Dit nyhedsbrev, poscast eller video kan også udarbejdes i god tid og sættes til udsendelse efter dit valg.

Det er altså ret smart – for mens du arbejder med dine kunder, så holde du din synlighed ved lige, for nu udgives det “af sig selv” – uden du skal håndholde det dag ud og dag ind.

 

4. Når du planlægger og effektuerer planen mister du aldrig synlighed ✔️

 

Med en klar plan for indhold, temaer, emner og salgsmål, kan du sørge for, at du aldrig mister synlighed online.

Men det kræver altså, at du lægger en plan.

Når planen er lagt, skal du holde dig til den og effektuere de opgaver, der kræves, for at holde planen. Det er derfor, du skal sætte tid af hver uge.

Det lyder måske kedeligt, men lur mig – når først du er i gang og har prøvet det i noget tid, så bliver du lidt bidt af det.

Fordi det giver så meget mening, sparer dig en masse tid og giver dig mere “sceneplads”, så du er til at finde.

Men hvordan gør du så?

En ting er at have forståelse for, at planlægning giver dig mange fordele i din markedsføring og synlighed.

En anden ting er at vide, hvordan du så rent praktisk gør.

Det viser jeg dig på workshoppen “Effektiv markedsføring”

Workshoppen er for dig der:

Ved, at du slet ikke er så synlig, som du gerne vil være.
Har brug for en “køreplan” for, hvordan du planlægger din marketing.
Er træt af at have dårlig samvittighed over ikke at få din markedsføring i skred.
Vil bygge et solidt fundament for din markedsføring – uden det koster en formue eller tager 100 år.
Gerne vil styrke din markedsføring, så du kan hjælpe flere i din målgruppe.

Kan du nikke til ovenstående, så tag fat i mig her og vi aftaler en tid til din workshop.