Webinar: Hvad stiller du op med et databrud?
Åh, åh – nogen har set dine
kunders personoplysninger – og det skulle de ikke!
Hvis de personoplysninger du har i din virksomhed på kunder eller samarbejdspartnere bliver tilgængelige for andre, som ikke burde se disse oplysninger, så har du et brud på datasikkerheden.
Et brud kan ske ved en fejltagelse – eller fordi din virksomhed udsættes for hacking eller lignende invadering af dine oplysninger.
Og hvad i alverden stiller du så op?
Der er faktisk helt faste procedurer, regler og indberetningsprincipper, du skal følge, hvis du oplever et databrud i virksomheden.
Det sætter jeg fokus på, når jeg i samarbejde med GDPR-platformen Lexoforms inviterer til webinar den 10. december 2024 kl. 13.
Kom med, og lær, hvordan du konkret og retvisende håndterer brud i din virksomhed.
De mange brud på sikkerheden
Kilde: Datatilsynet
Statistikken viser forskellige typer af brud – hændelser – som er anmeldt til Datatilsynet inden for den viste periode.
Den største andel – den turkis farve – er utilsigtede hændelser. Utilsigtede hændelser er menneskelige fejl, der forårsager brud på virksomhedens persondata.
Og der sker, som du kan se, mange brud!
Derfor er det også afgørende, at du ved, hvad du skal gøre, hvis det sker for dig.
Det handler både om din virksomheds omdømme og dine kunder og leverandørers sikkerhed og tillid til dig som en ansvarlig samarbejdspartner.
Så kom med på webinar og blive klogere på hånderingen af databrud.
Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed,få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud. Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig. Læs Persondatapolitik
Bliv tryg ved håndteringen af databrud i din virksomhed
Det er ikke målet, at du aldrig må have en eller anden type af brud i din virksomhed.
Det er ikke forbudt, men det er ikke lovmæssigt korrekt, hvis du ikke tager hånd om et databrud, hvis det opstår.
På webinaret, der afholdes i samarbejde med Lexoforms, får du:
√ Viden om, hvad et brud er
√ Hvad betyder det for din virksomheds sikkerhed, når der opstår et brud?
√ Hvad skal du helt jordnært gøre, hvis et brud opstår?
√ Hvornår skal brud anmeldes?
√ Hvad kan du gøre for at få orden på personoplysningerne i din virksomhed?
√ Et grundigt kig ind i maskinrummet på Lexoforms: Hvad er det, hvad kan du bruge det til, og hvordan fungerer det (Lexoforms er en platform til at udarbejde GDPR dokumentation – og bl.a. dokumentere brud).
√ Mulighed for at stille spørgsmål
Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed,få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud. Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig. Læs Persondatapolitik
Praktisk
▶ Webinaret afholdes den 10. december kl. 13 på Zoom.
▶ Kan du ikke være med live, så tilmeld dig alligevel og få tilsendt optagelsen af webinaret.
▶ Det koster kun din email at deltage på webinaret.
▶ Når du tilmeldes, modtager du fremover nyhedsbrevet fra Passion for Projekter.
Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed,få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud. Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig. Læs Persondatapolitik
Mød dine webinarværter
Martin M. Nielsen
Customer Success Team Manager hos Lexoforms og superbruger og supporter på platformen, dens anvendelse og alverdens GDPR udfordringer – og ikke mindst løsninger.
Rikke Dunne
Virtuel assistent. Specialiseret i GDPR dokumentationsprocessen. God til at skabe overblik, løse praktiske opgaver trin for trin og hjælpe dig i mål med GDPR.
Vi glæder os til at se dig på webinaret!