Det er ikke sjældent, jeg taler med selvstændige, som gerne vil optimere deres markedsføring.
Få mere synlighed.
Give mere værdi.
Skabe relationer, der på sigt kan føre til salg af deres ydelser.
Stort set alle fortælle mig en historie om:
Manglende planlægning
Manglende struktur
Manglende overblik
Manglende emner / input til, hvad de skal fortælle om i deres markedsføring
Du kender det måske også selv?
Jeg kender det i hvert fald godt fra dengang, jeg startede ud som selvstændig.
Kampen om synlighed
Jeg kæmpede også en brav kamp med at få synlighed som coach – et marked som i stor stil er fyldt op. Så der var mange at “konkurrere” med.
Jeg havde ærlig talt ikke den store succes med min coach-markedsføring – og jeg undrede mig.
Ja, faktisk rev jeg mig i håret på daglig basis, overvejede om jeg bare ikke var god nok, dygtig nok – eller om jeg overhovedet ikke fattede en brik af det hele.
Det gav en virkelig tung energi ift. markedsføring. Øv, hvor var det træls. Det virkede jo ikke alligevel.
Men jeg tog helt fejl – og kan du spejle dig i min historie, så vid, at der kan ske en forvandling.
Jeg elsker planlægning – men glemte en afgørende ting
Det er ingen hemmelighed, at jeg er fan af planlægning.
Og en dag gik en prås op for mig midt i et mindre hysterisk anfald over, at min markedsføring bare ikke gav kunder nok.
For hvordan kunne det egentlig være, at jeg planlagde alt andet i mit liv – men hov…. jeg planlagde jo ikke min markedsføring.
Det var en øjenåbner for mig.
Jeg gik straks i gang med at planlægge mine nyhedsbreve, opslag til sociale medier og mine liveudsendelser så de passede til de emner, jeg ville tale om og sælge produkter til.
Jeg tematiserede min markedsføring. Jeg udvalgte nøje temaer, som jeg vidste mine følgere og læsere var interesserede i.
Jeg koblede temaer med mine produkter.
Jeg skrev og skrev og jævnførte mig med kalenderen, og lagde det hele klart og parat til udgivelse.
Juhuu! Det virkede.
Så kom der hul igennem!
Det skete ikke over natten – for markedsføring er ikke et quick-fix – det er en langsigtet strategi.
Men der skete noget ret hurtigt.
Og jeg var glad. Og slog mig selv lidt i knolden over, at jeg ikke havde gennemskuet metoden noget før.
Well – jeg er på ingen måde alene i denne historie. Min historie er ikke unik. Desværre, kan man sige.
Nu, hvor markedføring er en af min primære ydelser, ser jeg rigtig mange andre – coaches og andre fag – som går gennem samme “lidelseshistorie” som jeg gjorde dengang.
Så nu er det min mission at hjælpe dig ud på den anden side.
En vej til det, er temabaseret markedsføring, hvor du:
Tematiserer hovedemner til din markedsføring
Finder underemner
Skaber emnebanken
Kobler din markedføring og temaer sammen med dine produkter
Planlægger din synlighed
Bliver kontinuerligt synlig
Lad mig vise dig hvordan på workshoppen “Effektiv markedsføring“.
Skal det være slut med at være usynlig, så kom med på workshoppen.
Her lærer jeg dig metoden med temabaseret markedsføring – og underviser dig i, hvorfor synlighed er så vigtigt for dig som selvstændig.