Kundetyperådgivning

Sådan vælger du den rigtige målgruppe

Løsningen på dit markedsføringsproblem,
er valget af en kundetype

 

Det er afgørende for dig som soloselvstændig, at du kender din målgruppe ned i mindste detalje – og ved, hvad der får din kunde til at købe.

Mange markedsføringsproblemer bunder i, at målgruppen ikke er klart defineret. Det betyder, at du ikke taler konkret nok til målgruppen, og det betyder, at store dele af din videndeling går tabt.

Konsekvensen af den er, at du spilder tid, penge og din faglighed på mennesker, som ikke er din målgruppe.

Derfor køber de ikke.

Løsningen er at finde ind til din optimale kundegruppe – og til det kan du benytte metoden Emotionelle Kundetyper®.

Hvad er Emotionelle Kundetyper®

 

Emotionelle Kundetyper® er en metode til at gøre kunder i købshumør.

Der findes 4 kundetyper, der hver især – gennem emotioner – påvirkes til at synes om det, du tilbyder, så de på sigt overvejer at købe.

Med viden om kundetyperne kan du udvælge en kundetype-farve at kommunikere til. Hermed styrker du din kommunikation, gør den vedrørende for kundetypen og skaber købelyst. 

Det hele handler om bestemte ord, grafikker og billeder, der tiltrækker kundetypen.

Anvendelsen af metoden i din markedsføring er sund fornuft og hjælper dig til at skabe et gennemført brand.

Det er med andre ord en holdbar og fremtidssikker metode, der fungerer som det solide fundament for dine markedsføringstiltag.

 

Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed, få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud. Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig.
Læs Persondatapolitik

Når du kender din kundetype

 

Når du har valgt en kundetype, vil meget være ligetil i din kommunikation og markedsføring.

✔ Du ved, hvem du markedsfører til – og hvordan du skal markedsføre dig med ord og virkemidler.

✔ Du ved, hvad de ønsker sig, og kan derfor skebe og levere ydelser, der matcher kundetypen.

✔ Du kan opnå flere loyale kunder, der oftest vil købe hos dig igen, fordi du indfrier deres forventninger.

✔ Du kan tale ind i de ubevidste emotioner, der har størst betydning for købelysten, og give modtageren en god mavefornemmelse af dig og din virksomhed. 

✔ Du kan styrke din visuelle identitet, så den rammer plet hos din valgte kundetype. 

✔ Du kan tage konkrete og langsigtede beslutninger om udviklingen af din virksomhed, fordi du er bevidst om, præcis hvem, du henvender dig til.

Sådan foregår en kundetyperådgivning

 

En kundetyperådgivning består af et 2 timers møde, hvor du svarer på en række konkrete spørgsmål om din virksomhed.

På baggrund af dine svar – og mine instruktioner om kundetyper, vil du efter rådgivningen være i stand til at beslutte dig for én kundetype.

Når kundetypen er valgt, får du nogle gode råd med på vejen til, hvordan du bedst indretter din kommunikation og visuelle identitet efter den valgte kundetype. 

Pris
& praktisk information 

 

En kundetyperådgivning koster 1500 kr. + moms. Kan betales i rater.

Rådgivningen varer 2 timer. 

Mødet finder sted hos Passion for Projekter, Odense SV – eller online via Zoom.

Vælger du online møde, modtager du Zoom link, når du har bestilt en kundetyperådgivning, og vi har aftale dato og tidspunkt.

Du skal ikke forberede noget inden mødet, blot besvare spørgsmålene, som jeg stiller. 

Du tilmeldes samtidig Passion for Projekters nyhedsbrev, hvor du får tips til, hvordan du kan nå mere i din virksomhed, få styr på din online tilstedeværelse – samt modtage lejlighedsvise tilbud. Du kan let framelde dig igen, hvis det ikke er noget for dig.
Læs Persondatapolitik

Brandrapport for din virksomhed

 

Når du har gennemført en kundetyperådgivning, og din kundetype er valgt, anbefaler jeg, at du får foretaget en brandrapport af din virksomhed. 

En brandrapport er en grundig gennemgang af særdeles vigtige parametre ift. din valgte kundetype. 

Vurderingen tager udgangspunkt i værktøjet “brandhjulet”.

Det består af en række spørgsmål på tjeklister inden for 8-11 særegne parametre, som bør opfyldes, for at dit brand og valgte kundetype harmonerer – og giver dig et gennemført og stærkt ståsted i din online markedsføring.

 

Mød din rådgiver

Jeg hedder Rikke, og jeg er virtuel assistent.

Jeg hjælper soloselvstændige med online kommunikation og markedsføring – herunder valg af kundetype. 

Som eksamineret og certificeret specialist i kundetyper – og med licens til at skrive tekster til de respektive kundetyper – kan du være tryg ved at overlade vejledningen til dit valg af kundetype til mig. 

Metoden foreskriver en række spørgsmål, metoder og skabeloner, som jeg kender indgående – og kan dermed bidrage til at styrke din markedsføring og minimere de problemer, der ofte opstår, når målgruppen er ukonkret.