Har du det svært med at skrive nyhedsbreve?
Så er du ikke alene.
Du genkender sikkert disse udsagn, som stammer fra nogle af de afklaringssamtaler jeg har haft med kommende kunder:
“Det er så svært, det med at skrive nyhedsbreve”.
“Jeg ved godt, jeg burde skrive nyhedsbreve, men jeg kan bare ikke komme i gang”.
“Hvad i himlens navn skal jeg dog skrive om?”
“Teknikken slår mig ihjel… i hvert fald afholder det mig fra at skrive nyhedsbreve”.
Det er svært at skrive nyhedsbreve
Indrømmet.
Det kan være svært at skrive nyhedsbreve – især, hvis du ikke ved hvordan – eller er blevet påduttet en bestemt måde at skrive nyhedsbreve på, som bare ikke matcher dig.
Det kan være, du tror, du skal skrive på en bestemt måde, der leder tankerne hen på dansk stil i 7. klasse.
Måske føler du sprogpolitiet står og kigger dig over skulderen, og det kan sætte selv den mest erfarne skribent i skriveblokade.
Der mangler ideer til indhold på dit nyhedsbrev, for hvad skal du skrive om?
Og ja, teknikken kan være en “killer”, der suger al skrivelyst ud af dig og efterlader dig fortabt og opgivende foran tastaturet… og på nippet til at kyle computeren ud af vinduet.
Det behøver ikke være svært at skrive nyhedsbreve
Den gode nyhed er, at det ikke behøver at være svært at skrive nyhedsbreve.
Du kan endda slippe for at skrive dem selv.
Men hvis du gerne vil skrive selv, så får du her nogle
Tips til at komme godt i gang med at skrive nyhedsbreve
- Du skal have en plan for, hvad du vil skrive om.
- Du skal have en plan for, hvad du evt. vil tilbyd på nyhedsbrevet (en ydelse, en samtale, en webinar-invitation m.v.).
- Du skal planlægge at skrive dine nyhedsbreve, for ellers bliver de aldrig til noget.✍
- Du skal skrive dine tekster til nyhedsbrevet, når du har planlagt det.
- Du skal sende dine nyhedsbreve.
- Du skal gøre dig overvejelser om, hvordan du kontinuerligt kan øge antallet af læsere på dit nyhedsbrev.
- Overvej at få hjælp, hvis du ikke selv orker det med nyhedsbreve (ideer, tekst, teknik), men godt kan se fordelen i at benytte dem i din markedsføring.