Jeg ved fra samtaler med mange soloselvstændige, at markedsføring er et ømt punkt.

De fleste af os ved godt, at markedsføring er nødvendig.

Men hvordan sådan en markedsføring skal foregå, er for mange et svært spørgsmål at svare på.

Resultatet bliver, at markedsføringen er ret så forkølet, halter og på ingen måde er effektiv.

Det betyder, at din synlighed er lav, og det kan faktisk ende med at påvirke din indtjening i virksomheden.

 

Hvordan får du styr på den markedsføring

 

Der er flere måder, hvorpå du kan få styr på din markedsføring, så den ikke længere er et åg på dine skuldre – og giver dig dårlig samvittighed.

1. For det første skal du forpligte dig til at opjustere indsatsen for din markedsføring.
Det vil sige, at du går all in og virkelig beslutter dig for, at nu skal der gang i din markedføring, så den ikke længere er tilfældig og sporadisk.

2. Du skal som det andet indhente viden om markedsføring, så du er klædt godt på til at træffe valg om din markedsføringsindsats.
Det betyder, at du enten skal uddanne dig / tage kurser – eller du skal overlade noget af din markedsføring til en, som har indsigt i marketing.

3. For det tredje skal du sætte din markedsføring i system – alene eller sammen med den, du vælger at overdrage din markedsføring til.
Med andre ord, skal du have udarbejdet en plan for din markedsføring, som klart viser,

– hvad du skal markedsføre
– til hvem
– hvor
– hvornår
– hvorfor

Din markedsføring bliver kun effektiv, når du har en plan

 

Jeg vil vove den påstand, at har du ingen plan for din markedsføring i din virksomhed, så virker din markedsføring ikke effektiv (nok).

Det er i hvert fald endnu mig til gode at se en virksomhed med succes på markedsføringsfronten, uden at der er lagt en plan for indsatsen (dermed dog ikke sagt, at det ikke findes).

Når du til gengæld har en plan for din markedsføring, så har du mange fordele:

1. Du kan strukturere din markedsføringsindsats ned til mindste detalje
2. Du har det forkromede overblik, og mangler aldrig tid eller ideer til indhold
3. Du kan præsentere klare call to actions – altså opfordringer til handling, som du ønsker kunden skal reagere på
4. Du kan udarbejde din markedsføring, så den næsten kører automatisk, fordi du kan planlægge meget af dit indhold i god tid inden det skal udgives
5. Du sparer enormt meget tid, fordi du ikke skal bruge “tænketid” ift. hvad du mon skal fortælle om i din markedsføring – du skal jo bare følge planen
6. Din markedsføring vil opleves mere konkret, direkte og sammenhængende, når du følger planen
7. Der er aldrig mere “panik-opslag”, “hov-jeg-har-glemt-at-poste-på-FB-opslag” eller “ælle-bælle-hvad-skal-jeg-fortælle… det-ved-jeg ikke-så-det-bliver-ingenting-opslag”
8. Du har meget mere ro og overskud, og behøver ikke frygte at din synlighed forsvinder, og dine kunder glemmer dig

Står du og mangler en plan for din markedsføring?

 

Der er en sandsynlighed for, at du er en af dem, der ikke har taget så konkret stilling til din markedsføring, at du ligefrem har sat dig ned og i detaljer forholdt dig til

• hvor mange sociale medieopslag, du skal udgive i denne måned
• hvor mange nyhedsbreve, du skal skrive
• hvor mange videoer du skal udgive
• hvilke budskaber du ønsker at udbrede
• hvad du ønsker at sælge, som du skal markedsføre
• om dine call to action er brugbare
• hvor meget tid du skal afsætte til at få en effektiv markedsføring

Lad mig hjælpe dig!

 

Jeg er kæmpe stor planlægningsentusiast, og der er ikke ret meget i min virksomhed, som ikke er detaljeret planlagt og overvejet.

Det samme gælder for de af mine kunder, som har været i “planlægningsmøllen” sammen med mig.

Når jeg hjælper med at udarbejde en effektiv plan for din markedføring, så kommer vi omkring alle de essentielle dele, du skal forholde dig til.

Jeg hjælper dig med at finde emner til din markedsføring, jeg viser dig og bidrager med at sætte din marketingindsats i system.
Du får endda en klappet og klar aktivitetsplan af mig, som du så kan følge – eller du kan uddelegere nogle af de praktiske opgaver til mig, hvis du ønsker det.

Så skal vi ikke effektivisere din markedsføring?

 

Tænker du: JOW, lige nu!

gør din markedsføring effektiv med en klar plan

Normalprisen er 1740 kr. + moms, men bestil inden udgangen af april til prisen 1232 kr. + moms (du kan betale i 3 rater, hvis du ønsker)
Så kontakter jeg dig snarest, så vi kan aftale tid til at mødes. Det foregår på Zoom.

Vi ses.