Det kan godt være lidt hårdt at producerer indhold til din markedsføring.

Det er vel begrænset, hvor meget tid i verden du skal allokere til din online synlighed.

Ja – det er der. Du skal ikke bruge al din tid på markedsføring.

Du skal bruge mest tid sammen med dine kunder eller på kundernes opgaver. Det er jo det, du tjener dine penge på.

Men …

Du skal også markedsføre dig – og til det, må du gerne genbruge dit materiale.

 

Benyt den grønne tankegang i din markedsføring ♻️

 

Det er ikke en fremmed tanke for dig, at vi skal genbruge. Det gør vi allerede med masser af andre ting i dagligdagen.

Den grønne livsstil vinder frem med genanvendelse, recycling, og genbrug.

Den tankegang skal du bringe ind i din markedsføring.

Faktisk har det sit helt eget navn: Recycled Content Marketing – kunsten at genanvende dit indhold til flere ting – og igen og igen.

 

Genbrugt indhold – vejen til at spare tid i din markedsføringsindsats

 

Når du genbruger dit markedsføringsmateriale, sparer du tid.

Du sikrer også, at dit indhold får en længere levetid, når du f.eks. slår samme blogindlæg op mere end en gang – såfremt indholdet fortsat er relevant

Det samme gælder for podcast-afsnit og videoer samt lydfiler.

Faktisk kan du også godt genbruge nyhedsbrev-indhold.

Webinars er også fantastiske at genbruge – du har jo materialet allerede, når du har holdt det en gang, og kan let tilbyde det til nye, potentielle kunder påny.

Det er dejligt at kunne spare tid på din markedsføring – og bruge tiden andre steder i din virksomhed.

Det er også virkelig skønt at opnå mere synlighed med mindre tid. Win Win.

 

Det skal du være obs på, hvis du vil genanvende dit indhold

 

Du skal naturligvis ikke sende det samme blogindlæg ud 3 uger efter hinanden.

Eller poste samme video på din Facebook-side hver dag.

Det er ikke tanken bag recycled marketing.

Tanken er, at du skaber indhold, som er langtidsholdbart forstået sådan, at det hele tiden er relevant. 

Det kan være information som ikke forældes, viden som ikke ændres eller teknikker, som ikke går af mode.

Altså viden, som ikke taber sit indhold over tid.

Det kan du genbruge hen over året – men det vigtige her er, at du får det sat i system.

Sørg for at skabe en fast tidslomme mellem dit genbrugte indhold. Det kan være, du genbruger det samme materiale hver anden eller tredje måned.

Så slipper du for hele tiden at finde på noget nyt at tilbyde i din markedsføring – og får dejligt med tid til andre ting.

 

Må jeg hjælpe dig med en plan for din recycled marketing

 

Måske tænker du: Jeg har da vist noget, jeg godt kan bruge igen…eller…?

Du bliver måske i tvivl?

Hvis du booker en plads på workshoppen “Effektiv markedsføring” med mig, så har vi sammen to timer til at gennemgå og sortere dit materiale, og afgøre, hvad der egner sig til genanvendelse – og hvad der ikke gør.

Det kan også være, du har en del indhold, som med få justeringer kan gøre sig godt som recycled materiale.

Der er nemlig ingen grund til at bruge mere tid end du behøver på din markedsføring.