Jeg møder soloselvstændige, som i første omgang har modstand på at “lukke en fremmed ind i virksomheden”.

Og det forstår jeg godt!

For vores virksomheder er vores hjertebørn, og de skal ikke overlades til hvem som helst.

Der er bare den ulempe ved at være soloboss, at du ikke kan (eller skal) gøre og nå ALT i din virksomhed.

Det er simpelthen ikke realistisk. 

 

De negative konsekvenserne af at ville alt selv

 

Jeg har stor respekt for, at du gerne vil påtage dig alle opgaverne i din virksomhed – men jeg vil også løfte en advarende pegefinger.☝

Det har nemlig nogle kedelige konsekvenser at ville gøre alt selv.

  • Det er åbenlyst at med mange opgaver, så kan du hurtigt bliver overbelastet og overvældet.
  • Forbliver du overvældet, vil din belastning udvikle sig til stress, som er en virkelig farlig fjende for din solo-biz.
  • Jo flere opgaver, jo sværere bliver det at prioritere, hvad der er de vigtigste at få fra hånden. Dermed når du meget lidt og din to-do liste bare vokser og vokser.
  • Når du vil gøre alt selv, bruger du tid på ting, som måske er svære/kedelige/udfordrende/som du mangler viden til osv. Det gør, at opgaverne tager dig længere at udføre – end hvis en anden udførte dem for dig.
  • Når du insisterer på at udføre samtlige opgaver i din virksomhed, så tager du tid fra dine kunder.
  • Når det meste af din tid ikke er hos dine kunder, vil det påvirke din indtjening negativt. Det er faktisk derfor, det godt kan betale sig at uddelegere. 

Jeg kunne liste mange flere negative konsekvenser af at ville udføre ALT selv, men du er med på, hvad jeg mener.

I stedet vil jeg præsentere dig for Vicky, som siger:

 

“Det er virkelig en fornøjelse af have en virtuel assistent”

 

Vicky B. Lorenzen er cand.jur. med speciale i GDPR hos VBL Rådgivning ApS

(Du har måske stiftet bekendtskab med hende på et af vores webinars om GDPR – eller hvis du har fået udført en GDPR pakke hos os).

Vicky hjælper virksomheder med GDPR-dokumentation samt underviser medarbejdere. Derudover er hun ekstern databeskyttelsesrådgiver (DPO) for offentlige institutioner og virksomheder.

Undervisning står højt på hendes liste, da hun både underviser ledere, grupper af medarbejdere og soloselvstændige.

Med kunder i hele landet, har hun meget at se til – men ville også gerne øge sin synlighed og serviceniveau gennem email-marketing.

Så her kom jeg ind i billedet.

“Jeg har svært ved at få tid til at lave nyhedsbreve: Finde emner, researche og få skrevet nyhedsbrevene. Det samme vedr. opdatering af og nye sider på hjemmesiden osv.

Det betyder utroligt meget, at jeg kan modtage et udkast til et nyhedsbrev, hvor Rikke sørger for at jeg får emner med og får det ud over stepperne. Det er virkelig en fornøjelse”.

 

Vicky B. Lorenzen fra VBL Rådgivning

 

Kundetyperne er fascinerende

 

Ud over nyhedsbreve og hjemmeside, har jeg introduceret Vicky for metoden “Emotionelle Kundetyper”, som blev et hit.

“Da Rikke nævnte kundetyper for mig, kendte jeg ikke til metoden. Derfor aftalte vi at kigge ind i kundetyperne for at se, om det kunne give mening for mig. Det kunne det!

Det er meget fascinerende at arbejde med metoden ift. min markedsføring – så det har også været en tydelig fordel for mig og min virksomhed, at Rikke har kompetencer til at hjælpe med valg af kundetype og vejledning om tekster m.v. til kundetypen.”

 

Det giver arbejdsglæde med en virtuel assistent

 

Vælger du at samarbejde med en virtuel assistent – f.eks. mig – betyder det altså, at du får frigivet tid. 

Du har også altid en at sparre med, stille spørgsmål til og søge hjælp og støtte hos. Det er altså ret værdifuldt, når du er soloselvstændig.

Det betyder naturligvis også, at du helt konkret får mere fra hånden – uden du behøver ansætte en medarbejder og blive tynget af løn, pension, feriepenge, barselsydelse osv.

Hos mig afregnes den specifikke forbrugte tid på et klippekort. Det er nemt og meget lettere end at ansætte.

For Vicky betyder det også, at hun har mere glæde i sit daglige arbejde, når hun ved, at jeg sidder klar til at ordne det, hun ikke har tid til.

“At have Rikke som VA betyder, at jeg kan koncentrere mig om mine kunder og samtidig tilbyde dem ny viden.

Det kan bestemt anbefales at få hjælp til de områder, hvor man ikke selv har interesse – det giver bare arbejdsglæde i hverdagen”.

 

Vil du også have mere tid og arbejdsglæde?

 

Du kan gøre som Vicky og uddelegere nogle af de mange opgaver, du har i din virksomhed.

Bestiller du klippekort i juli 2024 til opgaver indenfor kommunikation, markedsføring, formidling, tekster, teknik og vejledning, får du 3 timer oveni – uden ekstra omkostninger. 

 

Det gælder klippekort a 5 timer (du får 8 timer)

Det gælder klippekort a 10 timer (du får 13 timer)

Det gælder klippekort a 20 timer (du får 23 timer). 

Du kan tanke op på klippekort her

 

Du kan hapse så mange klippekort, du ønsker dig.

Bemærk: Har du ikke mulighed for at betale med kreditkort, så besvar mailen her og fortæl mig, hvor mange klippekort du ønsker dig, og antallet af timer.

Så sender jeg dig en faktura med mulighed for bankoverførsel. (Jeg er ikke ved tasterne hele tiden, for jeg er på ferie, så der kan være lidt ventetid).

Bemærk: Vil du gerne betale i rater i stedet for det fulde beløb nu, så besvarer du også mailen her, og fortæller mig, hvor mange klippekort du ønsker dig, og antallet af timer. Så aftaler vi raterne – og du får raterne tilsendt på faktura hver måned.

Ja tak til klippekort!

God sommer.