I dag vil jeg introducere dig for et 3 i 1 begreb, der bogstavelig talt har potentiale til at gøre en ret så stor forskel i din virksomhed.
Vel at mærke, hvis du tumler med at finde ud af,
- hvad du skal skrive om på dine sociale medier
- tekster til dine blogindlæg
- hvordan du sælger mere
- hvorfor alt det indhold er nødvendigt
- Ja, hvis du i det hele taget synes, det med at skabe indhold til dine følgere er op af bakke og forvirrende.
Skriv det her ned i din notesbog:
Know – Like – Trust
Det er er nemlig 3 i 1 begrebet du skal huske, når du skriver indhold – også kaldet content.
Men hvorfor?
Fordi know – like – trust er vejen til flere relationer og mere salg.
Men hvorfor?
Fordi vi mennesker køber af andre mennesker.
Og ikke bare hvem som helst.
Næh, vi køber af mennesker, som vi
- Kender (Know)
- Kan lide (Like)
- Har tillid til (Trust)
Sådan skaber du know – like – trust
Nu tænker du måske, at jeg jo let kan sidde her og skrive til dig, at du skal sætte de tre små ord i aktion, og så får du mere synlighed.
Men hvordan i alverden skal det så ske… tænker du måske også?
Nu skal du høre:
1. Vi skal lære dig at kende
Det lader sig kun gøre, hvis du skaber noget indhold, så vi bliver opmærksomme på, at du findes.
Indhold kan være
- en freebie som du tilbyder dine læsere, så du får dem ind på dit nyhedsbrev – og gør opmærksom på din freebie via sociale medie-opslag.
- opslag på sociale medier, hvor du deler den viden du har, og som din målgruppe gerne vil vide noget om
- nyhedsbreve med tip og hjælp til de udfordringer, dine læsere møder i deres dagligdag
- videoer med tip, tricks og øvelser
- podcast
Det som er målet med dit indhold er, at din målgruppe opdager, at du findes.
Vi skal have mulighed for at møde dig online, at kunne følge dig og se, hvad du er for en. Vi vil gerne se, hvem du er, se og høre om situationer fra din hverdag.
Det er disse ting, du skal fortælle om i dit indhold.
2. Vi skal finde ud af, om vi kan lide dig
Når din målgruppe har opdaget dig, så er næste skridt for os, at finde ud af om vi kan lide dig. Både som person, men også med det indhold, du stiller til rådighed, og den faglighed du bringer for dagen.
At kunne finde ud af, om vi kan lide dig handler derfor om, at du i dit content er dig, altså at du
- har din egen skrivestil og måde at tale på (det kaldes også tone of voice)
- tager udgangspunkt i din egen verden og deler oplevelser fra din dagligdag
- fortæller om din virksomhed, hvad du laver, og hvorfor du elsker det
- deler viden eller information, som målgruppen ønsker at vide mere om, og at du gør det ud fra din erfaring, optik og faglighed
Når du kan det, så kan målgruppen lettere finde ud af, om vi kan lide dig. Kan vi lide din formidlingsform, det du fortæller og kan vi lide den måde du gør det på.
3. Du skal vise, at vi kan have tillid til dig
Når vi både har lært dig at kende og fundet ud af, at vi godt kan lide dig og din stil, så er næste trin for målgruppen, at finde ud af, om vi har tillid til dig.
Tillid handler om at vi har tiltro til og en god fornemmelse af, at du er den rigtige at gå til, når vi oplever en udfordring, du kan hjælpe med.
Derfor skal du i dit indhold vise os, hvad du dur til.
- Fortæl hvad du arbejder med
- Hvordan du gør det
- Hvilke resultater du skaber
- Hvilke metoder du anvender, og hvorfor de virker
- Dine referencer
- Dine glade kunders kommentarer
- Giv viden, som vi selv kan prøve os frem med
Med andre ord skal du have svesken på disken og gøre dine følgere opmærksom på, hvilken kapacitet du er på dit felt. At du forstår deres udfordringer, og at du har løsningen.
For at få know-like-trust på plads, gælder det om at skabe godt indhold – altså nyhedsbreve, blogs, video osv.
Vil du have hjælp til at finde det rette indhold? Så book en afklarende samtale her