I så fald er den gode nyhed, at du faktisk ret let kan overlade din markedsføring (næsten) til andre – og kun bruge en minimal del af tid på den selv.
Synes du, jeg trænger til hjælp?
Når jeg har afklarende samtaler med solobosser, der er gået sur i deres markedsføring, så får jeg ofte spørgsmålet:
Synes du, jeg trænger til at få hjælp?
Mit svar er altid ærligt, for det er faktisk ikke alle, der har brug for hjælp. Hvis det er tilfældet, siger jeg nej. Og opfordrer dem til at køre videre i det gode spor, de er på.
Ofte svarer jeg også ja.
Det gør jeg, når jeg kan se, at der godt kan optimeres på markedsføringsindsatsen.
Der er nemlig visse tegn på, at en hjælpende hånd er tiltrængt, og måske du genkender nogle af dem?
Tegn på, at du har brug for hjælp til din markedsføring
Der er mange små og store tegn på, at du har brug for hjælp til din markedsføring.
Tjek listen herunder, og se, hvor mange du kan sætte✔️ved:
- Du synes, det er svært at markedsføre dig
- Du ved ikke helt, hvordan det med markedsføring fungerer
- Du har ikke pinpointet din målgruppe
- Du er utryg ved teknikken i markedsføring
- Du kan ikke lide at skrive
- Du har måske sendt et nyhedsbrev, men er overhovedet ikke stringent i din udsendelser
- Din Facebook-side har ikke set et friskt opslag i ugevis
- Din Instagram-profil er gået i dvale
- LinkedIn er alt for “business” til dig
- Du har “skriv blogindlæg” på din to-do-liste, men får aldrig skrevet et eneste indlæg
- Du går i stå, fordi du er usikker på, hvad du egentlig skal markedsføre
- Du mangler en effektiv markedsføringsplan
- Din motivation for at komme i gang med markedsføringen er lille
- Din hjemmeside vil du helst ikke have, nogen ser
- Du har ikke tid til at prioritere din markedsføring
- Du ønsker ikke at bruge tid på markedsføring
- Du er ikke tryg ved at stå alene med ansvaret for din markedsføring
- Du er bange for at stå frem og blive synlig i din markedsføring, fordi du ikke vil virke påtrængende
- Du mangler en strategi for din virksomhed, og dermed ved du ikke, hvordan du skal markedsføre dig
- Du er ganske enkelt totalt overvældet, og aner ikke, hvor du skal starte, så du lader bare være
Når du ikke markedsfører dig, mister du din synlighed
Synlighed online er af allerstørste betydning for de fleste selvstændige.
Når du deler viden, værdi og råd til dem, der følger dig på sociale medier, nyhedsbreve eller andre kommunikationsplatforme, hvor du kan markedsføre dig, så
- lærer de dig at kende
- forstår de, hvad du hjælper med
- har de viden om, hvad du tilbyder af ydelser
- får de tillid til, at du kan hjælpe dem
- kommer de til dig, når de har et problem, du kan løse
Dermed får du nye kunder, de lægger penge i din bank, som du kan bruge til at sikre din livsstil som soloselvstændig.
Med andre ord: Hvis du ikke markedsfører dig, kan du i sidste ende risikere slet ikke at have en virksomhed, og hvad søren skal du så stille op?
Få hjælp til din markedsføring
Det er ganske naturligt, hvis du kan nikke ja til et eller flere af de 20 punkter, der tyder på, at du kan have gavn af hjælp til din markedsføring.
Det er enormt ærgerligt, hvis du så ikke rækker ud og får hjælp.
For markedsføring er et konkurrenceparameter!. Holder du dig ikke inde i gamet, så ser dine kunder dig ikke, og så går de hen til de af dine kon-kollegaer, som har fokus på deres markedsføring og opnår synlighed online.
Det synes jeg er noget skidt (du synes nok det samme).
(Passer datoerne dig ikke, så skriv til mig med alternative datoer, så finder vi en tid, hvor vi begge kan: info@passionforprojekter.dk)
Hvis du er top-motiveret, og vil i gang med det samme, så er du også velkommen til at booke en 2-timers online workshop, hvor vi sammen lægger en effektiv markedsføringsplan for dig.
Du skal ikke gøre noget på forhånd.
Jeg har spørgsmål, øvelser og viden ved hånden, og guider dig igennem de to timer – og til slut skriver jeg endda din markedsførings-aktiviteter ind i en oversigt, så du let kan se, hvad du skal markedsføre hvornår, hvor og til hvem.
JA TAK sådan en plan vil jeg gerne have
Workshoppen foregår online på Zoom, og når du har booked, så kontakter jeg dig for at aftale tid til din effektive markedsføringsplan.
Det vil jeg glæde mig til, for jeg ved, at planer giver bedre resultater end ingen planer.