Når jeg hjælper soloselvstændige, som gerne vil have en vurdering af deres tekster og markedsføringsplatforme, så er resultatet ofte, at der er nogle områder, der skal justeres for at skabe det mest optimale brandingudtryk.

Det gælder også, når en kunde vælger en kundetype, og skal tilpasse sin markedsføring til en kundetype.

Men kunden kan godt bekymre sig om, hvorvidt disse tiltag ender i en kæmpe omorganisering – ny hjemmeside, ny grafik, nye farver, nye platforme osv. og osv.

Det kan godt afholde en lille virksomhed fra at benytte kundetypen eller få vurderet virksomhedens brandingstatus.

Heldigvis bliver mine kunder helt rolige og trygge ved processen, når jeg siger:

Du kan sikkert nøjes med et re-design. 

 

Det er sjældent, du skal starte forfra

 

Jeg har arbejdet med kundetyper i nogle år nu – først som licenstager til at skrive tekster – og siden som uddannet, certificeret specialist i kundetyper med kompetence til at rådgive i valg af kundetype eller vejlede i markedsføringstiltag og brandingindsatser jf. metoden, der helt korrekt hedder “Emotionelle Kundetyper“.

I mange år forinden kundetype-kompetencerne har jeg arbejdet med tekster og formidling. Og jeg kan sige med sikkerhed, at jeg aldrig har haft en kunde, hvor vi har kasseret hele det markedsføringsmæssige set-up for at starte forfra.

Det er nemlig ikke nødvendigt.

Der er nemlig masser af ting, der fungerer – men de ting, der ikke gør, de skal justeres til for at få et optimalt udbytte af markedsføringen.

Derfor er et re-design mere end fint. Det er de små forskelle, der tæller – og derfor skal du også overveje et re-design, hvis du ved, der er elementer på din hjemmeside, sociale medier, nyhedsbreve m.v., som ikke spiller.

 

Der er flere fordele ved et re-design af din branding

 

Når du bliver opmærksom på, hvor du kan ændre og justere, optimere og forbedre trinnene i din kommunikation og udtrykket i din visuelle identitet, styrker du din virksomhed.

Og naturligvis er der fordele ved et re-design end et helt nyt design.

✔ Et re-design er billigere end at starte forfra og designe nyt fra bunden.

✔ Et re-design giver dig hurtigere resultater, fordi det tager kortere tid at re-designe end starte forfra.

✔ Et re-design er nemmere at håndtere tidsmæssigt (og mentalt) end nyt design.

✔ Et re-design bygger på en solid basis, nemlig alt det, der allerede fungerer godt i dine markedsføringsprocesser.

✔ Et re-design kan give dig større konkurrence-fordele, fordi du står tydeligere frem – end hvis du beholder et oprindeligt design, som er forældet eller ikke tilpasset målgruppen.

✔ Et re-design er overskueligt fordi det kan indføres gradvist, når det er tid og overskud. Et nyt grunddesign kræver mere sammenhængende indsats for at få det hele klart til offentliggørelse.

✔ Et re-design er dermed også mere “elastisk” og fleksibelt, fordi du allerede har en konkret platform at markedsføre dig ud fra – som blot skal tilpasse.

 

Brug for hjælp til re-design af din kommunikationskanaler?

 

Måske er du ikke helt sikker på, hvad et re-design kan bestå af, så lad os se på det – med udgangspunkt i, hvad jeg kan hjælpe med som virtuel assistent.

Et re-design kan eksempelvis være:

▶ Omskrivning af tekster på din hjemmeside – gerne på baggrund af en tekstvurdering

▶ Gennemgang af brugervenlighed på hjemmesiden

▶ Hjælp til at skifte farver, skrifttyper o.a. opsætninger på hjemmesiden

▶ Hjælp til valg af kundetype, hvis metoden skal indtænkes i re-designet (hvad jeg stærkt kan anbefale)

▶ Hjælp til tekster til sociale medier, nyhedsbreve m.v.

▶ Hjælp til GDPR som en del af din kommunikative ordentlighed

▶ Opsætning af nye freebies eller nyhedsbrevtilmeldinger

▶ Hjælp til indhold til din markedsføring, så det passer til re-designet

▶ Vejledning i valg af logo og farver

▶ Assistance til udvikling af virksomhedsstrategi / markedsføringsstrategi

… og meget mere.

Kontakt mig, hvis du gerne vil have en dialog om re-design, der kan gøre en forskel for dig og din virksomhed.