Lad os være ganske ærlige sådan en fredag, som den i dag. Hvor det regner og suser og rusker. Det er lidt ustadigt i vejret.
Faktisk er det lidt det samme at være virksomhedsejer.
Nogle gange skinner solen, og alt kører på skinner. Andre gange er det noget overskyet og knap så fornøjeligt.
Det kan med andre ord godt være op af bakke, at drive en virksomhed.
De mange kasketter
En af årsagerne til, at det kan være slidsomt at være soloboss er, at du selv har alle kasketterne på.
Du er virksomhedens
- indehaver
- chef
- kundeservice
- marketingmedarbejder
- bogholder
- SoMe ansvarlige
- HR medarbejder
- receptionist
- rengøringsdame (M/K)
Ja, du er med – der er mange kasketter og funktioner, du skal varetage.
Og du bliver måske en smule træt.
Har du tid til din kerneopgave?
For ud over alle disse opgaver, så skal du også have fokus på din kerneopgave.
Og det er indimellem sådan, at du faktisk ikke får brugt nok tid (= størstedelen af din tid) på netop din kerneopgave.
Kerneopgaven er
- der, er meningen med hele din virksomhed.
- er den opgave, du holder allermest af i hele verden, og den, du kan gøre mest forskel med
- den, hvor du har det bedst og kommer til din ret
- den, du glæder dig til at udføre hver dag
- dit hjertebarn 💙
Men hvis nyhedsbreve, hjemmesidetekster, Facebook-annoncering, planlægning, administration og teknik-tam-tam stjæler din tid – så stjæler de faktisk dit hjertebarn.
For al den tid, du bruger på andre ting end din kerneopgave, betyder mindre tid til dine kunder.
Og det er synd – for dig og for dem.
Sådan får du mere tid og fokus i din virksomhed
Heldigvis er der mulighed for at du kan tage kontrol over din tid og skabe fokus på din kerneopgave.
En begyndelse er at tage med på det webinar jeg holder den 28. april kl. 19.
Her viser jeg dig 8 tegn på, at du har brug for hjælp i din virksomhed – men endnu mere interessant, så møder du tre super dygtige damer.
Du får nemlig mulighed for at hilse på Annette, Rikke og Annemette – som alle sammen har taget en vigtig beslutning: At have tid og fokus på kerneopgaven!
Det er muligt, fordi de har uddelegeret en række af virksomhedens opgaver til en virtuel assistent.
På webinaret fortæller de, om de overvejelser de har haft om uddelegering, hvad de har fået ud af det – og i det hele taget kan du blive inspireret af disse tre iværksættere, der har gået vejen før dig.
Det får du ud af webinaret
- Du bliver klogerer på, om du falder ind under et af de 8 tegn på, at du har brug for hjælp i din virksomhed.
- Du får en løsningsmodel for, hvordan det kan lade sig gøre at arbejde mindre, have fokus på din kerneopgave og trives som soloselvstændig – uden at ansætte, få praktikanter eller slide dig selv op.
- Du får 3 inspirerende og personlige historier om at sætte fokus på det rette – og drive en virksomhed med tid til det, der er det vigtigste.
- Der er mulighed for at du kan stille spørgsmål til Annette, Rikke og Annemette – og mig selv, naturligvis.
Jeg glæder mig til at byde dig velkommen.
|