I dag bliver det lidt teknisk.
Vi skal snakke om SEO.
Ja, hvad er det?
SEO er optimering af søgninger på nettet
SEO betyder Search Engine Optimization – på dansk: Søgemaskine-optimering.
En søgemaskine er f.eks. Google.
Når du søger på “gardinstang” i Google får du ca. 233.000 resultater – det er ret mange gardinstang-sælgende sider, du skal igennem.
Så du søger måske i stedet på “sort gardinstang”. Nu er du nede på 50.700 resultater. Stadig mange…
Hvad så hvis du søger “sort gardinstang, 2 meter, Odense”, så kommer der 2310 resultater.
Du kan selv indsnævre søgningen og se, hvor langt du kan nå ned i antal resultater.
Hvad har en gardinstang med SEO at gøre?
Gardinstangen er egentlig bare et eksempel.
Det, du skal bide mærke i er, at mange, mange mennesker spørger Google til råds, når de skal finde noget.
Om det så er gardinstænger, fysioterapeuter, alternative behandlere, coaches, virtuelle assistenter, kunstnere eller konsulenter – er hip som hap.
Det, som ikke er hip som hap er, hvilke ord du sætter ind på din hjemmeside, som du så kan søges frem på – når en potentiel kunde søger på det, du kan.
Disse ord er med til, at Google kan finde din hjemmeside frem.
Det er faktisk lidt som at bladre i et arkiv – det gør Googles robot på millisekunder… men har du ikke tastet nogle ord (fx. HR konsulent, Birkerød) ind på din hjemmeside, som Google kan finde, ja så bliver du ikke søgt frem.
SEO handler om at være søgbar
SEO handler derfor om, at du bliver søgbar på nettet.
SEO handler om, at man kan finde dig.
SEO handler om din synlighed.
Synlighed kan du bl.a. få via SEO optimerede blogindlæg.
Jeg er certificeret SEO-blogger, så skal vi se på dine SEO blogindlæg, så book en afklarende samtale her