“Argh! Hvad skal jeg skrive om?!”
Den frustrerede sætning faldt under en samtale med en dygtig soloboss, der havde fanget, at jeg synes, nyhedsbreve er helt fantastiske.
Hun kan godt se idéen med at sende nyhedsbreve – men er tom, helt tom, for idéer til, hvad søren hun selv skal skrive i sit nyhedsbrev.
“Du får det til at se så let ud. Du sender jo hver uge – hvordan gør du?” spørger hun mig med opgivelsen lysende ud af øjnene.
Send nyhedsbrev, når du har noget at fortælle om
Lad os slå fast, at bare fordi jeg sender nyhedsbreve hver uge, så behøver du ikke at gøre det samme.
Du kan sende hver 14. dag eller hver 3. uge – men du bør ikke sende sjældnere end 1 gang pr. måned.
Dine læsere skal jo kunne huske, hvem du er – og hvorfor de får dit nyhedsbrev.
En tommelfinger-regel i den sammenhæng kan være: Send nyhedsbrevet, når du har noget at fortælle om.
Så find noget, du kan fortælle om. 😀
Hvad skal du fortælle om på dit nyhedsbrev
Der er masser af ting, du kan skrive om på dit nyhedsbrev.
Du kan eksempelvis
- Give gode råd
- Fortælle kundecases
- Giv viden, som din målgruppe kan bruge
- Dele lister, opskrifter og vejledninger
- Fortælle, hvad der sker af aktiviteter i din virksomhed
- Invitere til webinars, Facebook lives eller fysiske aktiviteter
- Sælge dine ydelser
- Vise dine produkter
- Linke til dine blogindlæg eller videoer
- En kombination af alle delene
Der er altså mange muligheder, men det kræver at du har nogle emner, du tager udgangspunkt i.
Sådan finder du ud af, hvad du skal skrive nyhedsbreve om
Emnerne kan godt være lidt vanskelige at finde på egen hånd.
Det gør jeg på et webinar, som du er inviteret til den 30. august kl. 10.
Vi mødes på Zoom og du lærer:
👉De største barrierer for at sende nyhedsbreve
👉 Hvordan du skriver
👉 Hvordan du får masser af idéer til dit nyhedsbrev
Ja tak, det vil jeg gerne lære
Det er iøvrigt den samme model jeg gennemgik med den frustrerede “jeg-vil gerne-skrive-nyhedsbreve-men-er-tom-for-ideer-dame” som jeg fortalte dig om i starten af nyhedsbrevet.
Jeg skal hilse og sige, at hun fik flere siders noter med emner og idéer til sine nyhedsbreve – og nu er godt i gang med at få succes med sin email-markedsføring.