Er online produkter for alle?

 

Som virtuel assistent er jeg vant til at arbejde digitalt. Hele min forretningsmodel er bygget op om et online koncept. Alt, hvad jeg laver, sker virtuelt.

Det lader sig gøre, fordi jeg har ydelser, der egner sig til at blive udført online.

Det samme er ikke nødvendigvis gældende for dig. Men som jeg skrev forleden, så kan du godt digitalisere dele af din viden – selv om du normalt arbejder med mennesker i en fysisk kontekst. (Du fik endda en øvelse til at finde på et lille online produkt).

 

Er det en udfordring at finde på et online produkt?

 

Måske har den lille øvelse givet dig en flig af en ide til, hvad du måske kunne udarbejde et online produkt om?

Måske kæmper du stadig med at finde på noget?

Du er ikke alene. Det er ikke bare lige at finde på, hvordan du kan konvertere din viden til et online produkt.

Det kræver input, viden og måske også lidt sparring.

Men fortvivl ikke.

 

Du kan blive inspireret til et online produkt her

 

En hindring for at finde på et online produkt, kan være at du ikke helt er skarp på, hvad “online produkt” dækker over. Hvis det er her, du sidder fast, så får du her en række inspirationspunkter til, hvad et online produkt dækker over.

Et online produkt / digitalt produkt kan f.eks være:

  • Et online kursus, hvor din kunde lærer på egen hånd
  • Et online forløb, hvor du underviser via en onlineplatform – f.eks. Zoom
  • En webinarrække om emner, som dine kunder vil sætte pris på at vide mere om
  • En e-bog
  • En video-serie
  • En foredragsserie
  • En gør-det-selv online læringsrække, hvor du viser hvordan kunden kan lære at gøre noget på egen hånd

 

Hvad skal online produktet handle om?

 

En ting er at få styr på rammerne for, hvad et online produkt egentlig er.

Noget andet er at nå frem til, hvad dit online produkt skal handle om.

For at finde ud af, hvad du skal lave et online kursus / produkt om, kan du starte med at svare på

 

  • hvilke problemer kommer dine kunder med, som de har brug for at få løst?
  • hvilke udfordringer oplever mange af dine kunder, som du ved du kan afhjælpe?
  • hvilke spørgsmål får du oftest?
  • hvad ville du ønske dine kunder vidste om dit produkt/ydelse, så de opnår større viden om, at du kan hjælpe dem?
  • hvilken udfordring mener du er den største for dine kunder, som du kan bistå med at rydde af vejen
  • hvilke øvelser, er der flest som har gavn af?
  • hvad vil du allerhelst lære dine kunder, så de får det godt

 

Online produkt

Lån min hjerne

 

Jeg ved godt, at mange har svært ved at finde på, hvad de skal udarbejde en online version af. Altså hvad skal et online produkt handle om?

Måske er du en af dem?

Nogle mener ligefrem, at deres viden ikke kan digitaliseres.

Måske også dig?

 

Det vil jeg gerne udfordre.

 

Og jeg vil gerne hjælpe med at brainstorme på ideer til online produkter i din virksomhed.

Derfor: Skriv til mig, hvad du tilbyder i din virksomhed. Send link til din hjemmeside.

Så lægger jeg hjernen i blød og gør mit bedste for at finde på nogle ideer til, hvad du kan udarbejde i en online version.

Jeg kan ikke love dig det bliver livsomvæltende ideer, men jeg kan love dig, at jeg vil gøre mit bedste med at finde på noget, som du så kan overveje, om du vil arbejde videre med eller ej.

Pick my brain!

Skriv til info@passionforprojekter.dk eller skriv i kommentarfelterne på Facebook eller Instagram, hvor der også er “pick-my-brain-opslag”.

 

Jeg glæder mig til at høre fra dig.

P.s. Er du klar til at lære, hvordan du planlægger, pakker og sælger dit online kursus, så læs med her