Planer og strategier hæmmer min kreativitet…. har ingen dygtig projektleder nogensinde sagt!
Hvad der til gengæld kan ødelægge al gejst og kreativ tankevirksomhed er frustrationer over, hvordan du får styr på din markedsføring.
For vi kan nok godt blive enige om, at markedsføring er lidt af en mundfuld – det tager tid – og der skal tænkes en del over sagen.
Og hvis du ikke helt ved, hvad du skal have fokus på i din markedsføring, så bliver det bare ikke sjovt. 😏
Planer styrker din kreativitet
Når du bekymrer dig eller synes en opgave er kedelig, så går dit flow i stå.
Sådan er det også med din markedsføring. Hvis du ikke ved, hvad du skal tale, skrive og producere indhold om, så går markedsføringen i stå.
Sker det, så
- mister du synlighed
- mister du kunder
- mister du indtjening
- mister du dit gode humør
Hvis du til gengæld har en klar plan for, hvad du vil tale om i din markedsføring, så kan ideerne rigtig blomstre. 🌸
Du skal derfor finde frem til temaer, emner, elementer fra din virksomhed, som du vil have fokus på i din markedsføring.
Hvert tema deler du ind i undertemaer – svarende til det antal blogindlæg/nyhedsbreve du vil skrive, og hvor mange sociale medie-opslag m.v. du har lyst til at dele.
Kan du se, hvor let det kan være at finde indhold til din markedsføring?
Nu arbejder du nemlig indenfor en ramme og kan lægge en strategi for din markedføring.
Og det er ingen hæmsko for kreativiteten.
Planlægnings-workshop
Ønsker du hjælp til at planlægge din markedsføring, så invitere jeg til online workshop på Zoom den 8. december kl. 13-16.
Her mødes vi i 3 timer, og du får serveret opskriften på, hvordan du planlægger din markedsføring.
Du får hjælp til at finde emner, strukturere dem og koble emnerne til sociale medie-opslag eller andre indslag i din markedsføring.
Du får udleveret skabelonen, der giver dig overblikket over din plan – og du udfylder den, så du kan navigere efter den fremadrettet.