Når du er soloboss, så ved du alt om alle de mange opgaver, der skal ordnes, tages hånd om, løses og håndteres i virksomheden.
Derfor har du antagelig en to-do liste, hvor du skriver opgaver på, som de dukker op.
Med tiden er listen blevet lang, så lidt længere og til sidst så laaaaang, at du krøller den sammen og starter på en ny, fordi du ikke kan overskue alle de punkter, der står på listen. 🤯
Sikke en æv-følelse
Når to-listen vokser sig så lang, at du næsten skal have en rulle gavepapir at skrive bagpå, for at få alle punkterne med, så giver det naturligt en æv-følelse.
For hvordan skal du dog nå alle de ting?
Hvilke er egentligt de vigtigste?
Og hvad mente du med det, du skrev i pkt. 34?
Kender du fornemmelsen?
Hvad får den dig til føle?
• Ustruktureret?
• Overvældet?
• Træt?
• Overbelastet?
• Opgivende?
• Modløs?
• Forvirret?
• Vred?
• Skuffet?
• Inkompetent?
Måske du kan genkende disse følelser?
Det er bl.a. disse fornemmelser, mine kunder fortæller om, når de kommer til mig for at få overblik og orden i deres to-do liste og opgaverne i deres virksomhed.
Og det er faktisk forståeligt nok.
For det kan være svært at styre en uendelig to-do – og det er noget æv.
Du skal handle på din to-do
Det er noget æv (andre har også omtalt det som “pis og papir”, “røv og nøgler”, “sur numse” og “fuuuck, det er noget shit” (jeg beklager hvis ordlyden er stødende, men det har de altså sagt), 😅 når opgaverne vokser dem over hovedet, og det hele bare bliver for meget.
Jeg forstår det godt!
Jeg ved også, hvad du skal gøre i stedet.
For faktisk er der kun én ting, du skal ændre på, hvis du vil nå flere opgaver i din virksomhed:
Du skal handle på din to-do!
Derfor skal du holde din to-do kort og handle på den
Hvis du virkelig er besluttet på at få styr på din to-do og nå flere opgaver i din virksomhed, så du undgår alle de nævnte æv-følelser, (og desuden også undgår at gå ned med stress), så skal du holde din to-do liste kort og handle på den.
Det vil sige, du med fast interval skal få punkterne på din to do effektueret, sorteret eller slettet.
På den måde holder du din to-do liste kort og overskuelig – og tidsaktuel.
En oplagt mulighed for at få opgaverne fra hånden er ved at deltage på de månedlige Get Shit Done Day
Get Shit Done!
Get Shit Done Day er en planlægnings- og handlingsworkshop, hvor vi en gang om måneden mødes fra kl. 8-12.
Du kan se alle workshop-datoer her
Vi mødes online på Zoom, og du deltager kun på de dage, du ønsker.
Du binder dig derfor ikke til et forløb eller et abonnement, men bestiller blot din plads på de dage, du har lyst og behov for at få opgaver fra hånden i fællesskab med andre.
Du starter workshoppen med at definere de opgaver, du vil arbejde med på dagen.
Du har hele tiden mulighed for at få sparring og konkret hjælp af mig undervejs.
En gang pr. time tjekker vi ind og gør status: Hvor langt er du med opgaven, har du brug for hjælp til at komme videre?
Vi afslutter med at opsummere mål for indsatsen – og de to-do’es du skal arbejde med efter Get Shit Done dagen.
Det lyder fantastisk, jeg vil med!
Få styr på din to-to
Har du ikke bare virkelig meget lyst til at få styr på din to-do liste?
Være den, der bestemmer!
Og slippe for æv-følelsen og den dårlige samvittighed og alle de opgaver, der bare ikke bliver gjort.
Prøv en Get Shit Done Day – næste gang er 6. marts kl. 8-12.
Du er meget velkommen, og jeg glæder mig til at se dig.