Iværksætter Danmark giver – gennem programmet Next Step – iværksættere med CVR nummer erhvervet efter 30. august 2016, mulighed for at søge støtte til kompetenceudvikling.

Der kan søges 75% af 27.000 kr. – herunder til dækning af udgifter til privat rådgiver, der hjælper dig med dit kompetenceløft. 

Der kan søges til f.eks. kompetenceudvikling indenfor digital markedsføring

Hvem kan søge

– Iværksættervirksomheder, hvis CVR nummer er stiftet efter 30. august 2016.

– Har ambitioner om vækst på min. 500.000 kr. i omsætning indenfor 2 år.

– Har forudsætningerne for at kunne indfri vækstambitionen.

– Har et kompetencebehov, der støtter op om at indfri vækstambitionen.

– Interesse i at styrke et grønt potentiale.

Hvornår kan der søges


Puljen er åben, og kan søges til 1. april 2023 kl. 12.  

Hvad kan du eksempelvis søge til 

 

– Digital markedsføring

– Sociale medier

– Strategi

– Forretningsudvikling

– Kommunikation og PR

– Projektledelse

– Salg

 

Du kan søge til et allerede defineret kompetenceudviklingsforløb (se eksempel her) eller til et særlig tilrettelagt forløb, der er udviklet og tilpasset dine behov. 

Hvad skal du være særlig opmærksom på?

  • Du deltager i sparring med en konsulent fra Iværksætter Danmark – for også at kunne søge midler til kompetenceudvikling.
  • Du skal besvare 4 spørgsmål i din ansøgning
  • Du må ikke indhente tilbud eller indgå aftaler med en privat rådgiver før du har fået godkendt din ansøgning.
  • Du skal selv dække udgifterne til kompetenceudviklingen, og får beløbet udbetalt fra Next Step, når du dokumenterer gennemførelse af forløbet.
  • Der er krav om timeregistrering, slutrapportering mv. fra Next Step – det får du al info om, når din ansøgning er godkendt.

Vil du opkvalificere din viden om online kommunikation og markedsføring?

 

Passion for Projekter tilbyder kompetenceudviklingsforløbet “Online markedsføring med fokus, som er et online 1:1 forløbe for dig, der vil have gang i din online synlighed, og som mangler værktøjer og kompetencer til at planlægge og effekture din online markedsføring.

 

Du drømmer om 

 

⭐ At få styr på begreber og tendenser indenfor online kommunikation og markedsføring.

⭐ At opnå viden om, hvordan du kommunikerer online.

⭐ At udvikle en strategi for din tilstedeværelse på sociale medier.

⭐ At få gang i eller udviklet indhold til dine nyhedsbreve og blogindlæg. 

⭐ At få overblik over din markedsføring med en veltilrettelagt og strategisk markedsføringsplan.  

På kurset lærer du 

Modul 1: Introduktion til online markedsføring, kommunikation og salgspsykologi

Her får du en introduktion til praksis, begreber og formål med online kommunikation, markedsføring online samt viden om generel salgspsykologi og salgskampagner.

Modul 2: Webkommunikation – sådan kommunikerer du online

 Her får du viden om, hvorledes du kommunikerer online og skrive tekster til nettet. Der er særligt fokus på tekst, sprog, kontekst og brugervenlighed i formidling og opsætning på web.

Modul 3: Sociale medier – indhold og strategi

Her får du en introduktion til sociale medier, SoMe strategi og content marketing, og der arbejdes med indholdsproduktion og teknisk mestring af sociale medieplatforme – herunder annoncering og medietyper.

k

Modul 4: Nyhedsbreve og blogs – vejen til relationer og salg

Dette modul har fokus på nyhedsbreve og blogs som kommunikationskanaler til at skabe relationer og salg. Der er fokus på nyhedsbrevets bestanddele, tekstopbygning og online formidling via nyhedsbreve og blogs samt call to actions. 

 

i

Modul 5: Markedsføringsplan – markedsføring med overblik

Modulet her binder de forrige 4 modulers indhold sammen og fokuserer på, at du med din nye viden og kompetencer, kan udarbejde en strategisk markedsføringsindsats i en plan, der er overskuelig og praktisk anvendelig i hverdagen, og som sikrer, at din markedsføring sættes i system for optimal effekt.

w

Sparring og vejledning for sikker implementering af viden

I undervisningsforløbet er indlagt timer til sparring og vejledning i forbindelse med de praktiske opgaver mellem modulerne. I alt 10 timer til praktisk, kommunikativ og faglig assistance, så det sikres, at du kan implementere din nye viden på de platforme og systemer, der skal højne din online synlighed.

Sådan foregår det 

 

Jeg bistår gerne med ansøgningen til Next Step og udvikling af et særligt tilrettelagt forløb for dig, hvis du ønsker anden undervisning end eksemplet ovenfor. 

I eksemplet er der tilrettelagt: 

👉 Hvert modul har en varighed af 3 timer. 

👉 Hvert modul afholdes efter aftale = 5 lektioner i alt. 

👉 Der er til hvert modul tilknyttet 2 timers opfølgende sparring og vejledning, så du får praktisk og faglig assistance til at implementere den viden, du opnår på modulerne. Sparring kan foregå via email, telefon eller Zoom.  

👉 Al undervisning foregår online via Zoom, og du er således geografisk uafhængig.  

Hvad koster det 

 

Din investering i at opkvalificere din viden om online kommunikation og markedsføring som vist i eksemplet ovenfor vedr. “Online markedsføring med fokus”, således du kan opnå mere online synlighed og kan skabe relationer og dialog med dine potentielle kunder, er 19.938 kr. + moms

“Online markedsføring med fokus” er forløbet, der har 100% fokus på dig, din virksomhed, din viden og dit kompetenceløft (men du kan også bygge dit eget forløb i samarbejde med mig).

Det er forløbet, der kan hjælpe dig ud af forvirringen over

– hvor du skal kommunikere

– hvad du skal kommunikere

– hvordan du skal kommunikere

– hvorfor du egentlig skal være synlig online

Og det er forløbet, hvor du har professionel hjælp lige ved hånden – og hvor du praktisk skal arbejde med kursus-indholdet mellem hvert modul.

Således vil du efter forløbet stå med indhold og kompetencer til at forsætte en fokuseret og strategisk indsats i forhold til din online kommunikation og synlighed.  

 

Din underviser 

Mit navn er Rikke Dunne.

Jeg er en dygtig og engageret projektleder, underviser og kommunikatør. Uddannet cand.mag. i Historie & Kulturformidling og med en rækker efteruddannelsesforløb indenfor coaching, salgspsykologi, HR, strategisk kompetenceudvikling samt online kommunikation.

Jeg har i mange år arbejdet med formidling, markedsføring, salg og synlighed, dels som medarbejder i kulturlivet, indenfor innovation og fondsarbejde samt undervisningsbranchen med fokus på kontakten til erhvervslivet.

Har siden 2013 drevet egen virksomhed med fokus på coaching, fundraising kommunikation og markedsføring. Min primære målgruppe er soloselvstændige, mindre virksomheder og organisationer, der som et strategisk indsatsområde ønsker at arbejde med online synlighed og salg, samt ønsker at give projekter liv gennem fondsstøtte.