Jeg fortalt dig en hel del om persona, segmenter, modeller og kundetyper i de forrige blogindlæg.

Det har jeg, fordi det er voldsomt vigtigt, at du har den rette målgruppe at kommunikere til, hvis du vil have succes med din markedsføring.

Jeg forstår godt, hvis det kan virke overvældende, at finde din eneste ene persona og skrive kun til hende – men tro mig, det er vejen frem.

Det ved jeg, fordi jeg selv fejlede fælt i denne disciplin, da jeg startede min første virksomhed.
Den fejl begår jeg ikke igen 😉 – og det synes jeg heller ikke, du skal.

 

Sådan vælger du din kundetype

 

Du har måske en ret god fornemmelse af, hvem din målgruppe eller kundetype er.
Men måske er du ikke helt sikker.

Hvis det er tilfældet, så book en kundetyperådgivning hos Jette Drøger fra WebsitterService, som jeg samarbejder med.

Hun kan hjælpe dig godt i mål med valget af kundetype (rul ned til sidste på siden).

Det samme gælder, hvis du er ny iværksætter, som endnu ikke har fundet din målgruppe endnu. Så skal du starte her.

Du kan nemlig relativ let vælge din kundetype, for hver kundetype er kendetegnet ved nogle specielle karakteristika – og du vælger, hvem du vil kommunikere til.

Hvis du har brug for en introduktion til kundetyperne, så læs lommebogen “Emotionelle Kundetyper”, som du kan købe her (Affiliatelink)

 

Sådan får du tekster, der matcher din kundetype

 

 

Når du har din kundetype og målgruppe på plads, så skal det afspejles i dine tekster og al din kommunikation.

Du har nu en type for din eneste ene, din persona.

Det kræver viden og uddannelse at skrive specifikt til din kundetype, og den uddannelse og viden har jeg via en licensordning hos Institut for Kundetyper.

Jeg har værktøjskassen fuld af webskabeloner, ordlister, kommunikationsinfo, viden om, hvornår kundetypen køber og hvorfor, hvad du skal slå på i din markedsføring og meget, meget mere.

Du behøver derfor ikke selv skrive dine tekster, det gør jeg gerne for dig.

Du skal blot afklare, hvilken kundetype du har / vil kommunikere til.

Du skaber klar kommunikation med kundetyper – og får et fælles sprog

Der er god fornuft i at arbejde med kundetyper i din markedsføring.

• Du bliver klar i spyttet.
• Du kommunikerer bedre.
• Din målgruppe forstår dig bedre.
• Du skaber de rette følelser, der giver relationer, der kan give (mere) salg.

Derudover, så får du også en fantastisk mulighed for at få et fælles sprog ift. evt. samarbejdspartnere – eksempelvis mig som tekstforfatter, hvis du har lyst til at få skrevet tekster – eller hvis du skal bruge en fotograf, webudvikler eller grafiker.

God fornøjelse.