af Rikke Dunne | 30. okt 2022 | Virtuel Assistent
Har du tænkt på, om din virksomhed har en stemme. Sådan en, der fortæller, hvem du er, hvad du beskæftiger dig med, hvorfor du elsker at arbejde med lige netop det, hvordan du kan hjælpe – og hvad du mener om emner indenfor dit ekspert-område? Har din virksomhed...
af Rikke Dunne | 30. okt 2022 | Content marketing, Markedsføring, Online tilstedeværelse
Der findes 600 mio. blogs på verdensplan. 😯(Kilde:Oberlo). Det lyder af meget, ikke? Der findes mange blogs, fordi det er et populært medie til at dele viden og dermed til at markedsføre dig og din virksomhed. Og hvis du ikke blogger nu, så gør dig selv den...
af Rikke Dunne | 30. okt 2022 | Content marketing, Markedsføring, Online tilstedeværelse
Jeg skrev i en tidligere blog om, at du bør blogge for at opnå synlighed. Det er blogs nemlig rigtig gode til – at give synlighed. Så det er bestemt en indsats, jeg synes du skal overveje, hvis du ikke allerede blogger på livet løs. Blogs er oversete...
af Rikke Dunne | 30. okt 2022 | Content marketing, Markedsføring, Online tilstedeværelse
Som selvstændig er det sikkert dit mål at nå så langt ud som overhovedet muligt med dit budskab gennem markedsføring. Men der er så mange kanaler at vælge imellem, så hvad skal du satse på? Jeg anbefaler dig 3 kommunikationsankre ⚓ Når jeg taler...
af Rikke Dunne | 29. sep 2022 | Content marketing, Markedsføring, Online tilstedeværelse
Jeg fortalt dig en hel del om persona, segmenter, modeller og kundetyper i de forrige blogindlæg. Det har jeg, fordi det er voldsomt vigtigt, at du har den rette målgruppe at kommunikere til, hvis du vil have succes med din markedsføring. Jeg forstår godt, hvis det...
af Rikke Dunne | 22. sep 2022 | Markedsføring
Det kunne være skønt, hvis nye kunder bare væltede ind af døren hver dag, ikke? Sådan er det sjældent. Det kræver indsats, planlægning og markedsføring før potentielle kunder får øje på dig – og der kan gå lang tid, før de investerer i dig, dit produkt eller din...
af Rikke Dunne | 15. sep 2022 | Markedsføring
Det er vigtigt, at du kender din målgruppe – og der findes forskellige metoder og teorier til at arbejde med typer af målgrupper. I dag vil jeg præsentere dig for 3 modeller: Minerva 👧 Tilbage i 1997 udviklede Henrik Dahl...
af Rikke Dunne | 8. sep 2022 | Markedsføring
Er du indehaver af en beskrivelse af din mest ønskede kunde? Hende, du bare vil elske at arbejde med altid – virkelig for ever. Den kunde, som har spændende opgaver, og hvor kemien bare passer. Kunden, som er glad for dit arbejde – og som kommer tilbage...
af Rikke Dunne | 1. sep 2022 | Markedsføring
I markedsføringsgrundbøger står der ofte ret tidligt i bogen, at du skal have styr på din målgruppe. Det burde også stå på første side i iværksætterhåndbogen for soloselvstændige – hvis der ikke allerede er sådan en. 😉📕 For selv om det måske kan...
af Rikke Dunne | 25. aug 2022 | Content marketing, Nyhedsbrev
Hvis du synes, det er svært at skrive nyhedsbreve, så kan det hænge sammen med, at du måske ikke helt kan se/ved/har fundet ud af, hvad du egentlig skal bruge dit nyhedsbrev til. Og så kan jeg godt forstå, at det er op ad bakke, for når vi ikke kan se formålet med...
af Rikke Dunne | 18. aug 2022 | Content marketing, Nyhedsbrev
Jeg er blandt de markedsførings-folk, der gerne taler stolper op og stolper ned om email-markedsføringens fornøjeleser og fordele. For det er altså en af de mest hensigtsmæssige kommunikationsformer, du kan markedsføre dig med. Men hvis du ikke er ganske tilfreds med...
af Rikke Dunne | 11. aug 2022 | Content marketing, Nyhedsbrev
“Argh! Hvad skal jeg skrive om?!” Den frustrerede sætning faldt under en samtale med en dygtig soloboss, der havde fanget, at jeg synes, nyhedsbreve er helt fantastiske. Hun kan godt se idéen med at sende nyhedsbreve – men er tom, helt tom, for idéer...
af Rikke Dunne | 4. aug 2022 | Content marketing, Nyhedsbrev
Har du det svært med at skrive nyhedsbreve? Så er du ikke alene. Du genkender sikkert disse udsagn, som stammer fra nogle af de afklaringssamtaler jeg har haft med kommende kunder: 😒 “Det er så svært, det med at skrive nyhedsbreve”....
af Rikke Dunne | 28. jul 2022 | Planlægning, strategi
“Guuud hvor kedeligt”. 😴 “Aaajjjj, det er for svært”. 🤯 “Uhhh – det kan jeg ikke overskue”. 😟 Udsagn om strategier, som ikke kan bruges til noget De tre udsagn herover, kunne jeg godt selv...
af Rikke Dunne | 21. jul 2022 | Planlægning, strategi
Jeg forstår godt, hvis du synes det med strategi er lidt kedeligt. Sådan havde jeg det også engang. Men strategiarbejde er faktisk ikke kedeligt. Det er spændende, og det giver resultater. Hvorfor? Fordi du sætter mål. Du når mere med en strategi Når du...
af Rikke Dunne | 14. jul 2022 | Virtuel Assistent
Kunne det ikke være dejligt med en plan i din virksomhed, så du ved hvilken vej du skal gå, og hvad du skal sige ja og nej til i din virksomhed. Når du har læst denne blog færdig, er du meget tættere på at få netop det. Hovsa – det skulle jeg måske have...
af Rikke Dunne | 7. jul 2022 | strategi
Det er sommerferie, og det kan godt give anledning til en midtvejs-status for dig og din virksomhed. For hvordan står det egentlig til? Har du nået de mål du gerne ville nu, hvor første halvår af 2022 er gået? Har du nået dit omsætningsmål? Har du nået målene for din...
af Rikke Dunne | 30. jun 2022 | Content marketing, Markedsføring, Online tilstedeværelse
Indenfor content marketing findes der en betegnelse, der hedder “Content Gap”. Content Gap er et hul i din markedsføring. Et gap er en bro mellem to dele, som endnu ikke er blevet bygget. Det skal du bruge din markedsføring til. Har du et hul i din...
af Rikke Dunne | 23. jun 2022 | Content marketing, Markedsføring, Online tilstedeværelse
Det kan godt være lidt hårdt at producerer indhold til din markedsføring. Det er vel begrænset, hvor meget tid i verden du skal allokere til din online synlighed. Ja – det er der. Du skal ikke bruge al din tid på markedsføring. Du skal bruge mest tid sammen med...
af Rikke Dunne | 16. jun 2022 | Content marketing, Markedsføring, Online tilstedeværelse
Når du skal markedsføre dig og din virksomhed, hvordan føles det så? Føles det legende let og “juhuu”? 🤠 Føles det tungt og op ad bakke? 😒 Hvis du oplever det sidste, så læs videre, for så vil jeg gerne give dig et andet perspektiv på...