At begynde en podcast, er jo ikke bare lige at gøre.

Der er nogle trin, du skal følge – eller det vil jeg i hvert fald anbefale, så du kommer omkring de vigtigste aspekter.

Jeg vil råde til, at du udarbejder en plan (surprise ), hvor du svarer på:

 

  • Hvad er formålet med at starte en podcast?
  • Matcher podcasten din virksomheds overordnede mission og vision?
  • Hvordan passer podcasting ind i din markedsføringstrategi/markedsføringsplan?
  • Hvilke ressourcer har du til at udarbejde podcasts?
  • Er der noget, du skal have hjælp til (teknik, planlægning)?
  • Hvor ofte vil du podcaste?
  • Hvor meget tid vil du bruge på projektet?
  • Hvad vil du podcaste om?
  • Hvorledes kan podcasting medvirke til øget salg i din virksomhed?
  • Vil du stå for podcasten alene, eller måske podcaste med en makker, så opgaverne kan fordeles?
  • Hvilket program vil du bruge til at optage din lydfiler i
  • Hvilken platform kan bruges som “opbevaringsplads” for din podcast?
  • Hvad med coverbilleder og brand til din podcast?

 

Du skal vide, hvad du taler om

 

Når ovenstående er på plads, så skal du i gang med arbejdet.

Du skal til at indtale dine podcastudsendelser.

Her skal du for det første finde emner – så du ved, hvad du taler om.

Du skal også tænke på, at podcasten skal give dig en plads i lytternes bevidsthed, og at du er kompetent. Du ved, hvad du taler om også i denne forstand.

Så forbered dig til hvert afsnit. Skriv noter, så du får det hele med. Og husk at inkludere opfordringer til handling fra lytterne, der, hvor det er relevant.

Alt dette kan du også skrive ind i din plan.

 

Sådan kommer du videre

 

Det føles måske som en stor mundfuld, men ro på.

Du kan sagtens klare det, du skal blot tage et skridt af gangen.

Har du brug for hjælp til planlægningen og at finde emner, så har du to muligheder.

 

1. Fælles online workshop

Den 14. december kl. 8-12 holder jeg online workshop: Lær at planlægge din markedsføring, så du aldrig igen mister synlighed

Her får du masser af inspirationsspørgsmål, der kan hjælpe dig med at finde emner til din podcast – eller al din anden markedsføring.

Du vil få gode råd med fra mig undervejs, og du vil få opskriften på, hvorfor planlægning er så vigtig for din synlighed – og hvordan du gør.

Jeg håber vi ses!

 

2. Workshop online med dig og mig

Hvis du ikke er til gruppeworkshops, men heller vil arbejde sammen med mig på 1-1 basis, så er 2 timers workshoppen “Effektiv Markedsføringsplan” perfekt til dig.

Her arbejder vi på lige det område, du har brug for hjælp til i din markedsføring, og får skabt et overblik – og en plan, naturligvis – for dine kommende indsatsområder.

Uanset hvilken af mulighederne du vælger, så vil du have en klar ide om, hvad du skal arbejde med, gøre, udføre og effektuere på i 2024.

Og føles det ikke bare godt og trygt?