Det er sommerferie, og det kan godt give anledning til en midtvejs-status for dig og din virksomhed.

For hvordan står det egentlig til?

  • Har du nået de mål du gerne ville nu, hvor første halvår af 2022 er gået?
  • Har du nået dit omsætningsmål?
  • Har du nået målene for din markedsføring?
  • Er du godt tilfreds med tingenes tilstand?

 

Jeg har slet ikke sat mål

 

Tænker du nej til alle spørgsmålene ovenfor af den grund, at du slet ikke har sat mål for noget som helst i din virksomhed?

Så er tiden nok kommet til at tage skeen i den anden hånd. 🥄

For som du jo ved, så er jeg planlægningsfan – og det gælder alt lige fra, hvornår jeg skal lave opgaver til, hvornår jeg skal sortere tøj i mit klædeskab.

Her imellem ligger også mål for min virksomhed og rigtig mange andre strategiske indsatser.

Og jeg er virkelig glad for planer, lister og strategier – fordi de er effektive og får mig tættere på eller helt i mål.

Det samme gælder dig.

 

Hvor er du egentlig på vej hen i din virksomhed?

 

Hvis du ikke har en plan for, hvad du gerne vil opnå, så er det sørme svært at nå i mål.

Det gælder virksomhedsdrift og det gælder alle andre ting, du ønsker dig i livet.

Uden en plan, sejler du lidt på havet, som vinden blæser. ⛵

For hvor er du egentlig på vej hen i din virksomhed?

 

Vil du gerne forandre noget?

 

Måske har du aldrig overvejet at udarbejde en strategi i din virksomhed.

For der er jo kun dig – du er soloboss, så hvorfor bruge tiden på en strategi?

Du kan jo godt huske, hvad du vil i din virksomhed, ikke?

Jo, måske nok.

Men hvis du gerne vil forandre noget, så skal du altså have en plan.

Det kan være en plan for

  • din markedsføringsindsats
  • din indtjening
  • dine ambitioner for samarbejdsprojekter
  • dine udviklingsplaner
  • dit kompetencebehov
  • din work-life balance
  • indsæt selv

 

Det er nu, du skal lægge efterårets og vinterens strategi

 

Her hen over sommeren plejer jeg at pusle mine strategier for 2. halvår på plads.

Det er ikke fordi jeg laver store, forkromede, årelange strategier, men jeg overvejer, hvor jeg vil hen i min virksomhed, hvordan jeg kommer det – og hvornår jeg ved, om jeg er i mål.

Du kan gøre det samme.

Jeg vil gerne lære dig hvordan på dette onlinekursus om strategi. 

 

Online strategikursus til dig 📊

 

Kurset har jeg pakket i 7 moduler, der tager dig gennem de 7 trin du skal kende for at udarbejde en strategi. 

Kurset er bygget sådan op, at du kan vælge at arbejde med et enkelt indsatsområde, fx. din markedsføringsstrategi – eller du kan gennemgå de 7 trin og benytte dem på flere indsatsområder, eksempelvis din indtjening, dine sociale medier, din personlig udvikling osv.

Så gennemgår du de 7 trin for hvert indsatsområde, du vil have med i din strategi.

Essensen er, at du lærer de 7 trin at kende, så du kan benytte dem til at lægge planer for din virksomhed og dig selv. 

For planer giver oftest de bedste resultater. 👌

Tag et kig på kursets indhold her