Hvis du har læst med på mine seneste blogs, så ved du, at jeg har den holdning, at vi som solobosser ikke skal stille alle tilfredse ift. vores markedsføring og måden, vi driver vores virksomheder på.
Tal dig ud af frygten og få mere succes med din markedsføring
Betyder andres mening noget for dig
Vi skal i stedet stille os selv tilfredse.
Bygge den virksomhed og den synlighed, som vi fortjener/drømmer om/ håber på/ længes efter.
Og det kan kun lade sig gøre, hvis du har en klar passion.
Passionen driver værket
Alle solobosser har en passion – det er derfor, du har startet din virksomhed.
Det er passionen, der driver værket.
Din passion er det, du elsker at arbejde med.
Men så kommer der også nogle andre opgaver ind fra højre, du som virksomhedsejer skal forholde dig til.
En af disse opgaver er din markedsføring.
Desværre sker der så ofte det, at passionen blegner lidt, når du skal til at markedsføre dig – for hvad nu,
- hvis der er nogen, der ikke så godt kan lide dig?
- hvis de her markedsførings-opgaver er svære?
- hvis du ikke er tryg ved at stå frem?
- hvis du frygter andres holdninger til dig?
- hvis… indsæt selv…
Ja, så gemmer du dig måske lidt.
Og så lider passionen under det.
For hvem skal opdage dig og din passion, hvis du ikke er synlig online?
(Svar: Ingen).
Passionen skal også drive din markedsføring
Derfor skal du kanalisere din energi og passion over i din markedsføring – og selvfølgelig opretholde den i din kerneopgave.
💙 Du skal fortælle mig, hvorfor du brænder for det, du arbejder med.
💙 Du skal fortælle mig, hvorfor dit fag er det mest interessante i hele verden.
💙 Du skal fortælle mig, hvordan din viden kan hjælpe mig med mine udfordringer.
💙 Du skal fortælle mig, hvordan jeg kommer ind i din verden.
💙 Du skal fortælle mig alle de fordele der er, ved at forhold mig til det, du kan.
💙 Du skal fortælle mig, hvordan jeg bliver bedre til det, du løser.
💙 Du skal dele din passion med mig – for den vil jeg gerne se og mærke og høre og forstå.
Jeg vil gerne inspireres af din passion og din energi.
Kun sådan kan jeg vælge, om jeg vil være kunde i din butik.
(…og jeg gider ikke leverpostej og mellemtilfredshed – jeg vil have gejst og glæde… det vil dine kunder sikkert også). 🥰
Frygt ikke din markedsføring – men vis din passion
Derfor skal du ikke se markedsføring som en frygtelig opgave.
Du skal se markedsføring som en måde at dele din passion.
Hvis du tænker mere passion, og hvordan du kan hjælpe andre med den – så bliver du helt sikker mere tryg ved at stå frem.
Du bliver mindre påvirkelig af andres holdninger.
Du bliver mere veltilpas.
For ingen i hele verden kan kritisere din passion. Den er, som den er.
Og den er din!
Det er passionen, der adskiller dig fra alle de andre, der gør det samme som dig
Din passion er dit mest værdifulde USP.
USP er forkortelsen for “Unique Selling Point” – dit unikke salgsargument.
For hvem kender bedst din passion og dine bevæggrunde for at arbejde med det, du gør = dig!
Andre kan have en lignende passion, men kun du er dig. Og kun du, kan gøre det du gør, præcis på den måde, du gør det på.
Det er det, der gør dig unik – og det skyldes din passion.
👉 Husk det, når du markedsfører dig!