Da du valgte at sætte foden under eget bord, og blive selvstændig, der (tænker jeg) gjorde du det, fordi du har en drøm og en mission, du gerne vil udleve.

Det handler sikkert om, hvordan du kan hjælpe andre med det talent, den viden og de erfaring du har med dig.

Markedsføring var muligvis ikke det, der var øverst på din liste over “ting, jeg skal lære for at drive en sund forretning”.

 

Markedsføring er motoren, der får skibet til at sejle ⛴

 

Ikke desto mindre er markedføring ualmindeligt vigtigt, når du driver en virksomhed.

Du kan sagtens have et skib = din virksomhed, men hvis du ikke har en motor = markedsføring – så ligger du måske kun og skvulper i vandkanten, uden helt at få sat fut i skuden.

Betragt din markedsføring som motoren, der får skibet til at sejle.

 

Markedsføring er synlighed

 

En del af din markedsføring er, at potentielle kunder får øje på din virksomhed – herunder dig. For mennesker køber af mennesker.

 

Der er mange måder, du kan gøre dig synlig på:

  • Du kan blogge
  • Du kan skrive nyhedsbreve
  • Du kan benytte video / Facebook Live / Instragram TV / Youtube
  • Du kan podcaste
  • Du kan lave opslag på sociale medier
  • Du kan have en lækker hjemmesiden
  • Du kan holde foredrag – fysisk (når ikke lige der er Corona) eller online
  • Du kan afholde webinars og samtalesalon’er
  • Du kan åbne grupper og fællesskaber

 

MEN… Selv om du godt ved, at du kan gøre alle disse ting, så gør du dem måske ikke – eller kun delvist.

For…

Hvad mon de andre tænker?!

 

En af de allerstørste hindringer for, om du får succes med din markedsføring er ofte dig selv. Og det siger jeg af et godt hjerte, 💙 for jeg kender det godt selv.

Du ved godt, du skal markedsføre dig, men du er ved at tisse i nederdelen af skræk for, hvad de andre tænker om dig. 

( De andre, er dem, der ser det du måske, muligvis, eventuelt, måske slår op eller skriver om eller laver en video om ).

 

Hvad tænker de mon? 

 

  • Vil de synes du er fjollet?
  • Hvad nu hvis nogen fniser lidt… eller ohhhh… skælder ud, bliver sure, kede af det?
  • Vil de synes, du ikke er dygtig nok?
  • At du er for meget? – og endnu værre… er du mon for lidt?
  • Og har du egentlig noget at sige, som interesserer andre?

 

Læg mærke til, at vi automatisk sætter en række skrækscenarier op for, hvad andre mon kan synes, mene og tænke om os.

(Du kender det godt, ikke?)

Automatisk finder vi alt det negative.

 

Konsekvenser af manglende markedsføring

 

Konsekvensen af at have det negative og frygt-bårne fokus på din markedsføring, kan være, at du aldrig rigtig kommer i gang med din markedsføring – og det lider du og din virksomhed under.

  • Du får dårlig samvittighed.
  • Du bliver ked af det.
  • Du skammer dig måske lidt.
  • Du begynder at tro, at der er noget galt med dig (for de andre kan jo godt).
  • Du forstår ikke, hvorfor det ikke lykkes.

 

Det bliver ingen succes, før du finder modet til at være synlig

 

Det her en ikke en sandhed, du bliver glad for, hvis du sidder og nikker genkendende til at frygte at stå frem med dit budskab – af rædsel for hvad andre måtte tænke.

Men det er altså en sandhed alligevel: Din markedsføring bliver ikke den store succe, før du finder modet til at være synlig.

Den gode nyhed er så til gengæld at: Det kan du lære, og det vil jeg gerne hjælpe dig med.

Og du får en sandhed mere:

 

Når du finder modet, så kan “de andre” tænke hvad de vil !

 

Det har du nemlig slet ikke tid til at tænke på, for du skal styre båden, der nu har fået vand under kølen og bryder bølgen blå 🌊

Og det hele starter med dig.

Du kan også starte med mig – for jeg ved godt, hvordan det er at sidde og hive sig i håret og græmmes over den markedsføring, der bare ikke vil virke.

Den virker måske ikke, fordi du ikke har knækket din indre, mentale modstand mod at stå frem og vise dit budskab.

Det handler om negative, begrænsende overbevisninger, og dem kan du arbejde med at pakke væk og ikke være så “overdøvende”.

Jeg har mange års erfaring som coach – og virksomhedsejer – og jeg vil rigtig gerne bidrage til, at du får overvundet det, der holder dig tilbage ift. din markedsføring.

Så hvis du er klar til at sige “Ja – nu skal det være – nu skal den synligheds-byrde lette, så book din coaching her – eller book en afklarende samtale med mig, hvis du lige vil have en snak for at se, om forløbet er noget for dig.