Mange soloselvstændige kæmper en brav kamp på daglig basis. Og her tænker jeg ikke på den aktuelle corona-krise – selv om det også for mange er en kamp i sig selv. Men jeg tænker nu på markedsføring.

 

Kampen om synlighed

 

Synlighed overfor din målgruppe er aldeles vigtig, hvis du gerne vil skabe og opretholde en sund virksomhed.

Dine følgere, dine kunder og din kommende kunder, skal vide at du findes. At du eksisterer.

Og de skal vide, hvad du kan hjælpe med, tilbyde og hvilken forskel det har for dem.

Derfor skal du være synlig.

Og her har vi så problemet. For det kan være noget af en kamp, at opnå den synlighed.

 

Spørgsmålene står i kø: 

  • Hvor skal jeg være synlig?
  • Hvordan bliver jeg synlig?
  • Hvad skal der til for at min målgruppe ser mig?
  • Hvilke sociale medier skal jeg benytte?
  • Skal jeg have et nyhedsbrev?
  • Hvordan skriver jeg gode blogindlæg?
  • Hvordan skal jeg få tid til al den markedsføring?
  • Hvordan kan jeg se, om min markedsføringsindsats overhovedet virker?
  • Fungerer min hjemmeside godt nok?
  • Hvordan kommer jeg ud til min målgruppe?
  • Hvordan finder jeg min målgruppe?
  • Hvilke typer af marketing findes der egentlig?

 

Du opnår synlighed med en god markedsføringsplan

 

Mange af ovenstående spørgsmål kan du finde svar på og få løst, hvis du planlægger din markedsføring og har viden om de basale sammenhænge til at skabe et synlighedsflow.

Det handler om at lære at planlægge professionelt.

Det handler om at sætte dig ned og forholde dig til og svare på en række spørgsmål som f.eks:

  • Hvilke produkter har du på hylden?
  • Hvornår vil du gerne sælge dem?
  • Hvordan vil du gerne gøre opmærksom på dine ydelser?
  • Hvilke platforme vil du foretrække i din markedsføring  – og er din målgruppe der?
  • Hvor tit skal du markedsføre dig på de forskellige kanaler, som er til rådighed?
  • Hvad skal du markedsføre?
  • Hvornår skal du planlægge og udføre dine markedsføringsaktiviteter?

 

Gør som Betina – kom med på workshop og lær at planlægge din markedsføring med overblik

 

 

Betina Drescher er coach, og driver virksomheden www.betinadrescher.dk

Her hjælper hun unge til at opnå større trivsel gennem mindfulness, livsmestringsforløb, stresscoaching og trivselssamtaler.

Betina har travlt, men der var noget med markedsføringen som haltede.

Derfor besluttede hun sig for at melde sig til workshoppen Planlæg som en pro – markedsføring med overblik. Og det har hun ikke fortrudt.

 

Betina om “Planlæg som en pro-workshoppen”

 

“Jeg har haft det mest fantastiske forløb hos Rikke. Jeg har hænderne skruet virkelig dårligt på, når det kommer til markedsføring. Jeg syntes jeg har prøvet rigtig meget selv, men er aldrig nået ordentligt ud til min målgruppe, og altid kun lagt begivenheder op, når der var nogen.

 

På workshoppen hos Rikke gennemgik vi alle de tiltag jeg gerne vil markedsføre, mens Rikke stillede en masse uddybende spørgsmål og kom med gode input – og inden jeg havde set mig om, havde Rikke sat hele markedsføringsplanen op, så den blev så overskuelig for mig. Uge for uge er der beskrevet, hvad jeg skal og hvor jeg skal gøre det henne.

 

Rikke fører dig trygt gennem alt det der er svært, går ALDRIG i små sko med tid og er usandsynligt pædagogisk og rosende.

Jeg er vild med Rikke og anbefaler hende til alle, der kunne ha’ brug for at få sin markedsføring mere i system

Tak Rikke, for alt din hjælp.”

 

Vil du også have styr på din markedsføring – så læs mere om workshoppen: Planlæg som en Pro – Markedsføring med overblik