Jeg har i et tidligere nyhedsbrev skrevet, at der ikke er et quick-fix i forhold til din markedsføring.

At det kræver planlægning, handling og vedholdenhed at få gang i et synligheds-flow.

Og det er sandt.

Det kræver også prioritering, at få gang i et synligheds-flow.

Du skal nemlig ikke bare gøre “noget” – du skal gøre det, der er vigtigst.

Hvad er det vigtigste? Det får du en oversigt over lige her:

 

Det vigtigste i at skabe et synligheds-flow består af 5 trin

 

1. Du skal først have styr på din målgruppe: Hvem vil du markedsføre dig til? 👨‍👩‍👦‍👦

2. Du skal dernæst have styr på dit indhold: Hvilke typer af markedsføring vil du benytte dig af (blog, nyhedsbrev, podcast…osv.) 📝

3. Du skal herefter have styr på, hvor du vil markedsføre dit indhold henne: På sociale medier, Youtube el. lign. 💻

4. Du skal have styr på, hvad formålet er med din markedsføring: Skal dine følgere booke en samtale, et forløb el. lign.? 🎯

5. Så skal du have styr på din kalender: Du skal planlægge hvilket indhold, du vil skabe hvornår, og hvornår det skal udgives. 📆

 

Før du har disse 5 trin på plads, vil dit flow mangle

 

Disse 5 trin er de allervigtigste i at skabe et flow for din online synlighed.

Det er derfor dem, du skal bruge din tid på. 

Du skal ikke “bare” slå noget op eller udgive et eller andet, for så har du gjort “noget”.

Nej, du skal arbejde strategisk med dit synligheds-flow, så du altid ved

  • til hvem du markedsfører dig
  • hvad du markedsfører dig med
  • hvor du markedsfører dig
  • hvad formålet er med din markedsføring
  • hvornår du skal planlægge og udgive

 

Tilfældigheden råder

 

Mange soloselvstændige jeg møder, har gode intentioner for deres markedsføring, men de mangler planen, der får den til at lykkes.

Der er for mange tilfældige indslag i markedsføringen. Det kalder jeg hovsa-markedsføring: “Hovsa, det er da vist lidt tid siden jeg har gjort noget for min synlighed – nu slår jeg lige “noget” op“!

Men du skal ikke slå “noget” op.

Du skal slå det op,

  • som er et match mellem dig og din målgruppe
  • der skaber værdi for dine følgere
  • der uddanner dem til at vide, hvad du kan hjælpe med
  • som kan give dig synlighed og kunder i butikken

 

Det sker ikke ved at bruge tid på at gøre “noget”.

Det sker ved at du prioriterer din tid på det vigtigste. 

Så nu skal du svare på dette spørgsmål: Gør du “noget” – eller gør du det, som er vigtigst?

Vil du have hjælp til det vigtigste i din markedsføring, så har du en mulighed her