Der dukker hele tiden nye tiltag op, der kan inkluderes i din markedsføring.

“I gamle dage” havde vi annoncer og aviser som de primære steder at markedsføre os. I dag handler det mere om sociale medier.

Først var der Facebook, så kom Instagram og Tiktok, og der er Youtube og mange andre.

Det store udvalg af markedsføringskanaler kan godt gøre det lidt svært at vælge, hvilke du skal bruge tid på.

Det kan metoden Emotionelle Kundetyper hjælpe dig med – du kan booke en kundetyperådgivning her til ½ pris

 

Du skal ikke være alle steder

 

Selv om der er mange kanaler, du kan bruge din energi på, så vil din markedsføring ikke nødvendigvis have godt af det.

Du skal med andre ord vælge dine markedsføringskanaler med omhu.

Du skal bestemt ikke være her og der og alle vegne.

Jeg anbefaler, at du benytter de 3 kommunikationsankre, som jeg kalder dem:

  • Din hjemmeside
  • Din blog
  • Dit nyhedsbrev

Og at du supplerer med diverse sociale medier, videomarkedsføring m.v.

Jeg vil endda bede dig oveveje, om en podcast kunne være en god ide.

 

Med en podcast går du ikke galt i byen

 

I følge Institut for Kundetyper, så kan en podcast være god til alle de 4 kundetyper.

Selvfølgelig tilpasset lige det, som den enkelte kundetype bliver trigget af og kommer i købshumør over.

Vil du blive klogere på kundetyperne, så læs deres introducerende lommebog her (affiliatelink).

Fordi podcasting er så alsidigt, og kan handle om alle mulige spændende, sjove, konkrete og finurlige emner, så tiltaler det rigtig mange.

Også din målgruppe.

Så overvej det engang.

 

En podcast har mange fordele, som du kan gøre gavn af i din markedsføring

 

Når der nu er så mange mennesker, som er potentielle lyttere til din podcast, så får du lige her en liste over de mange fordele ved at have en podcast:

  • Det er let at høre podcast på farten, så alle kan lytte med uanset tid eller sted
  • Det er relativ let at komme i gang
  • Du kan selv bestemme, hvor lang eller kort et afsnit i din podcast skal være
  • Du kan uddanne dine lyttere til at forstå, om de har et behov, du kan hjælpe med
  • Du kan give masser af værdi i form af tips og gode råd, der giver dig troværdighed
  • Du kan tale om et emne, som du brænder for – i massevis af afsnit
  • Du kan invitere gæster til din podcast for mere dynamik (Her er jeg f.eks. gæst hos Online Haj’s podcast)
  • Du kan skabe opmærksomhed om din virksomhed
  • Du kan styrke dit brand 
  • Det bliver en vedvarende kilde til indhold på dit nyhedsbrev, sociale medier m.v., når du producerer afsnit
  • Du blivere klogere på din målgruppe, hvis du gør det muligt for dem at skrive spørgsmål og kommentarer til dig efter et afsnit
  • Du kan øge din online synlighed
  • Du kan øge kendskabet til dig og din virksomhed – inkl. dine ydelser og produkter
  • Du kan endda ende med at sælge mere pga. ovenstående