Kritik er en fæl ting 😟 – og ofte er det frygten for at blive kritiseret, som holder os tilbage fra at træde ud på scene og blive synlig.
For hvad nu, hvis nogen kritiserer
- den måde, du skriver på
- den måde, du taler på
- det du formidler om
- din faglighed
- dit udseende
- din virksomhed
- din personlighed
- din… indsæt selv
Der er nok, nogen kan finde på at kritisere. Også selv om de ikke er blevet bedt om det.
Det handler ikke om dig
Her skal du huske, at det handler om dem og ikke om dig.
Folk, der har et stort behov for at kritisere andre, har ofte nogle ting, de selv battler med (er min påstand).
Så derfor, må du ikke lade frygten for kritik, holde dig tilbage fra at komme ud over stepperne med din markedsføring.
Fokusér på dem, der vil dig det godt
Der vil være mange (de fleste) som synes, du gør det super godt – og så vil der være nogen (de færreste), der synes, du gør det mindre godt.
Dem om det.
Fokuser i stedet på dem, der godt kan lide det, du tilbyder og måden, du gør det på.
Du kan ikke stille alle tilfredse. Det skal du heller ikke. Husk det 💙
Find din egen form og din egen stemme
I stedet skal du formidle og arbejde præcis som det passer til dig – og sørge for at blive synlig, så du kan tiltrække de følgere, som matcher med din tilgang.
Det er nemlig dem, der på sigt bliver kunder og ambassadører for dig og din virksomhed.
De andre, må gå et andet sted hen.
👉 Du skal derfor være dig med hele dig, når du markedsfører dig – og uden frygt.👈
Du skal finde din egen stemme, som vi kan genkende, når vi møder dig online – og du skal tale og formulerer dig, som du ville gøre, hvis vi sad og drak en hyggelig kop te sammen ☕
- Det er nemlig autentisk.
- Det er ærligt.
- Det er reelt.
- Det er dig.
Og det er dig, vi skal kende og kunne lide, hvis vi skal være kunde i din butik.
Det er lettere sagt end gjort
Måske sidder du og tænker: Det er nu lettere sagt end gjort at markedsføre mig uden frygt… Jeg er stadig ikke tryg ved det.
Det forstår jeg godt.
Jeg ved også, at du kan gøre det!
Jeg ved, at det tit handler om overbevisninger og vaner, du har opstillet for dig selv – måske ubevidst.
Og jeg ved godt, at det måske handler om, at du har haft en “dum” oplevelse med en kunde eller læser, som får din tvivl i aktion.
Eller måske handler det om, at du er bekymret for tonen på sociale medier – hvor ytringsfriheden i høj grad benyttes til at udspy galde… og hvem har lyst til at lande i det?!
Så ja, det er lettere sagt end gjort – men gjort kan det blive! 👊
Det handler om at tage det første skridt, og det vil jeg gerne hjælpe dig med.
Synligheds-coaching kan hjælpe dig med at håndtere frygten for kritik
Er du lige det sted i livet, hvor du gerne vil have mere gang i din markedsføring?
Og kan du mærke, at der er et eller andet, der holder dig tilbage.
Så lad os se på det.
Lad os identificere det.
Og lad os skabe en anden historie i stedet.
Klik her for at læse mere om hvad synligheds-coaching kan hjælpe dig med