Har du tænkt på, om din virksomhed har en stemme.

Sådan en, der fortæller, hvem du er, hvad du beskæftiger dig med, hvorfor du elsker at arbejde med lige netop det, hvordan du kan hjælpe – og hvad du mener om emner indenfor dit ekspert-område?

Har din virksomhed sådan en stemme?

 

Bloggen er virksomhedens stemme

 

Hvis du blogger, så har du faktisk sådan en stemme.

Hvis du ikke blogger, så har du ikke sådan en stemme.

Hvis du starter med at blogge, lader du stemmen blive hørt.

Det er en nemlig sådan, at bloggen kan anvendes til mange ting. 

  • Du kan skrive faglige indlæg og artikler
  • Du kan skrive om teori og metoder
  • Du kan give mange gode råd
  • Du kan skrive om trends og tendenser i dit arbejdsområde
  • Du kan fortælle kundehistorier og kundecases
  • Du kan give vejledninger og opskrifter
  • Du kan dele how-to og do’s & don’ts
  • Du kan skrive om personlige overvejelser og erfaringer
  • Du kan inviterer gæstebloggere
  • Du kan berette om din virksomhed og dens historie
  • Du kan formidle masser af viden, som læserne efterspørger

Fælles er, at de alle er virksomhedens stemme. 

De viser noget om dig og din virksomhed, som læserne kan relatere til.

De får en relation til dig. (Relationer er vigtige for at skabe interesse for din virksomhed og salg på sigt).

Vigtigst af alt får de viden, føler sig underholdt, uddannet, bliver klogere, får en god oplevelse, oplever indlevelse osv.

Det er derfor blogging er godt. 

 

Brug din stemme

 

At læse blogs er for mange den spæde start på at blive kunde i en virksomhed.

Du kender det måske fra dig selv: Du mangler et produkt/har en udfordring, du googler, der dukker en blog op.

Du læser bloggen, synes det lyder godt. Du kan lide tonen, og du er klogere på dit produkt/udfordring, når du har læst færdig.

På bloggen er der mulighed for at skrive dig op til et nyhedsbrev – det gør du, for bloggen var jo god, så mon ikke, der er mere værdi at hente på nyhedsbrevet?

Efter din tilmelding får du en mailserie over nogle dage, hvor du får endnu mere viden om det emne, du startede med at google på og læse blog om.

Du er stadig interesseret, og du kan fornemme at hende, der sender den her mailserie er skarp på netop det, du mangler hjælp til.

I den sidste mail i serien, får du mulighed for at booke en afklarende samtale – det gør du med det vuns, for du mangler stadig en løsning på det du googlede, og hende her er en god mulighed.

Du gennemfører den afklarende samtale, hvor du virkelig føler sig set og hørt. Du får endda nogle ekstra råd med på vejen i forhold til din udfordring.

Til slut i samtalen får du mulighed for at samarbejde med vedkommende om din udfordring, som du nu er ganske sikker på, hun kan hjælpe dig med.

Du takker straks ja!

Det du lige har læst, er en typisk kunderejse fra kendskab til køb – alt sammen påbegyndt med et blogindlæg.

Kan du se: Det er derfor, du skal bruge din stemme = din blog.

 

Syng højt

 

For nu at blive i stemme-analogien, så skal du ikke blot bruge din stemme.

Du skal synge højt!

Det betyder, at du skal blogge med faste intervaller.

✍ Jo flere blogs, jo større sandsynlighed for at du bliver fundet i google søgninger (hvis du SEO optimerer).

✍ Jo flere blogs, jo større stemme = jo større mulighed for at dine læsere finder dig.

✍ Jo flere blogs, jo nemmere kan læserne fornemme dig og din ekspertise.

✍ Jo flere blogs, jo mere synlighed.

Kontakt mig, hvis du har brug for hjælp til at komme i gang med – eller videre med – blogging.