Hvilke af disse her to scenarier har du mest lyst til:

1.

Vækkeuret ringer – det er din første dag efter jul og nytår, og du skal i gang i virksomheden igen.

Åhr.. du har ikke rigtig lyst. Kalenderen er slunken, der er ikke så mange kunder.

Dit skrivebord roder med skitser, post-it’s og noter over de ting, du egentlig burde have nået før ferien, f.eks.

• at få styr på din markedsføring for januar
• at få valgt, hvilke produkter du skal satse mest på i det nye år
• at skrive indlæg til sociale medier
• at få optimeret din hjemmeside
• at få styr på nogle nye fotos til hjemmesiden
• at booke din kalender til udviklingsopgaver i virksomheden
• at…. (du må selv indsætte flere ting)

Du sukker dybt, skuffet over, at du ikke kan finde en klar vej frem i din virksomhed.

Vender dig om og sover en time mere i håbet om, at alting står mere klart efter lidt mere søvn.

(Spoileralert: Det gør det ikke).

 

2.

Vækkeuret ringer – det er din første dag efter jul og nytår, og du skal i gang i virksomheden igen.

Åhr.. du strækker dig, og hopper glad og forventningsfuldt ud af sengen.

Juhuu – nu skal du endelig på arbejde igen.

Du kigger på dit skrivebord og føler en stille glæde og en dejlig ro i maven – og er lidt stolt af dig selv.

Der ligger din fine, nye strategi for 2023, hvor du har taget stilling til en masse indsatsområder i din virksomhed, og har lagt planer for

• Hvor mange nyhedsbreve du skal sende i første kvartal
• Hvor mange SoMe opslag du skal slå op hver uge
• Hvem du skal kontakte med forespørgsler om samarbejde
• Hvornår dit nye kursus skal udgives – og alle de opgaver, der knytter sig hertil
• Hvilke dage, du skal holde helt fri og pleje dig selv
• Hvad du satser på at tjene hvert kvartal i 2023 – og hvordan det gerne skal ske
• Hvilke workshops du skal afholde første halvår af 2023 – og alle de opgaver, der hører til den del

Du sukker dybt og veltilfreds. Smiler stort og frydes over at have så veltilrettelagt en plan for din virksomhed.

Du synker morgenkaffen, og kaster dig straks over årets første opgaver. Du nynner stille mens du får opgaverne fra hånden. For hvor fedt er det lige, at have en strategi, der pinpointer præcis, hvad du skal hvornår og hvorfor.

Du synes, det er megafedt. Du glæder dig allerede til at måle på dine resultater, for du kan godt mærke, at de er meget tættere på nu – end da du ikke havde en strategi.

 

Valget er dit

 

Du vælger selv, hvilket scenarie, du vågner op til efter nytår.

Men hvis du går efter scenarie 2, så er det nu, du skal spidse blyanten og komme i gang med at udarbejde din strategi.

Det er nemlig den, der kan bringe dig betrageteligt tættere på at vågne i scenarie 2 – fremfor scenarie 1, som sandt at sige er lidt af et mareridt.

Så hvad vælger du?

 

Læg strategien – inden året løber ud

 

Hvis du hapser onlinekurset “Strategi – at sætte og nå mål” kan du pusle din strategi på plads inden året slutter.

Det betyder, du kan starte 2023 med en klar plan for, hvad du skal og vil i din virksomhed det kommende år.

Jeg elsker følelsen af, at der er styr på tingene.

Og jeg nægter kategorisk at spilde min tid på ting, der ikke matcher min strategi og mine mål – og dermed også stjæler tid og energi fra min kerneopgave: At hjælpe dig med online kommunikation og markedsføring, planlægning og administration i din virksomhed.

Jeg bliver tit spurgt: Hvordan kan du nå så meget?

Det kan jeg, fordi jeg planlægger alt i mindste detalje.

Jeg kommer meget sjældent ud ad en tangent, fordi jeg nøje afvejer alle muligheder op mod min strategi.

Jeg følger min strategi omhyggeligt – og det giver mig gode resultater.

Men det kræver at du får lagt din strategi – inden året løber ud.

For ellers vil 2023 jo også bare blive præget af tilfældigheder.

Snup online strategi-kurset her.

Så hvad vælger du?