Hvad skal du skrive om i dine nyhedsbreve?

 

Noget af det, som måske afholder dig fra at skrive nyhedsbreve, er frygten for, at du ikke ved, hvad du skal skrive om.

Og det er da en reel bekymring.

Men hør: Du er jo ekspert på dit felt – du ved rigtig MEGET.

Hvis du vidste ingenting, ville du jo ikke kunne drive din virksomhed, vel.

Det handler egentlig ikke så meget om, at du ikke ved nok – men at du ved for meget.

Når du ved meget, kan det være svært at dosere det i rette mængde til dem (dine læsere), som måske ved mindre om dit felt end dig. Det er jo derfor de følger dig. For at få viden og  inspiration.

Men der er heldigvis en måde, hvorpå du kan få styr på din omfattende viden og/eller finde emner til, hvad dine nyhedsbreve skal handle om.

 

Sådan får du ideer til dit nyhedsbrev-indhold

online markedsføring

Den her runde fætter, kalder jeg “Ide-hjulet til din online markedsføring“.

Den kan hjælpe dig med at få ideer til dine nyhedsbreve – og faktisk også dine blogindæg, opslag på sociale medier og måske endda til dine online kurser.

Det er en ide-genereringsmodel – og en “få overblik” model.

Du bruger den ved at gennemgå de 5 trin i modellen – husk, at du skal tage noter undervejs!

 

Sådan benytter du Ide-hjulet til din online markedsføring

 

1. Brainstorm

Som det første, brainstormer du på alt det du ved. Du skriver det hele ned på et ark. Du skal ikke tænke på, om din viden kan bruges, hvordan den kan bruges, til hvad den kan bruges eller hvorvidt du ved lidt eller meget om emnet. Du skal tømme dit hoved for viden.

 

2. Passion

Som det andet, skal du skrive en liste over, hvad din store passion er. Eller hvis du har flere, så dine største passioner. Lav f.eks. en Top 3. Hvad er det du brænder for? Hvad kan du snakke om i evigheder? Hvad elsker du at hjælpe med? Hvad ynder du at arbejde med? Hvor finder du flow? Ned på din liste med det hele. Du kan tage udgangspunkt i brainstorm-listen, når du laver din Passions-Top 3.

 

3. Research

Som det tredje, kan du researche blandt dine læsere på nyhedsbrevet, følgere på sociale medier og i det hele taget alle de steder, du kommer i kontakt med din målgruppe: Find ud af, hvad de drømmer om, og hvordan du kan hjælpe dem. Hvad efterspørger de? Hvad er deres største problemer og højeste ønsker. Alle de svar du får er emner, du kan skrive nyhedsbreve eller blogs eller opslag om. Det er en ren guldgruppe!

 

4. Spørgeskema

Som det fjerde, kan du udarbejde et spørgeskema. Dette er også hensigtsmæssigt, hvis du er ny iværksætter, og først er ved at finde din målgruppe og fastsætte dine ydelser. Er du erfaren soloboss, kan du også sagtens benytte et spørgeskema. Spørg, hvad der ønskes viden om. Et spørgeskema kan være et rent slaraffenland af informationer, der kan give dig ideer til nyhedsbreve og andet indhold i din virksomhed og markedsføring.

 

5. Tematiser

På baggrund af den viden du har indsamlet, så tematiser din viden. Find overskrifter over bestemte temaer, og gruppér din viden under overskrifterne. Hver gruppe er indhold til sikkert mere end et nyhedsbrev. Under tematiser er det også fordelagtigt, at du planlægger, hvornår dine nyhedsbreve så skal sendes, så du kan køre et tema for din markedsføring i en given periode.

Prøv modellen af. Se, om du ikke får et par ideer eller mere til indhold, du kan skrive om på dit nyhedsbrev.

 

Invitation til webinar

 

Nyhedsbrev

P.S. Den 30 marts kl. 19 holder jeg webinar om de 5 fejl, du bør undgå, når du sender nyhedsbreve. 

Du er meget velkommen.

Tilmeld dig her