Tror du på disse 4 myter om online produkter?

 

Jeg er ret begejstret for online produkter og kurser.

Jeg er også ret sikker på, et rigtig mange kan skabe online indhold ud fra den viden, de har.

Med andre ord – det tror jeg også du kan 🙂

 

Hvad holder dig tilbage?

 

Sidder du lige nu og læser med, og er du lun på ideen med at prøve konceptet online forløb/kursus/produkt af, men er du bekymret for, at det ikke lige er sagen alligevel, så er det måske fordi noget holder dig tilbage.

Det kan være en eller flere af disse 4 myter om online produkter, som du hænger fast i:

 

4 myter om online produkter

 

1. Det er svært

 

Måske har du hørt, at det er helt vildt indviklet at udvikle et online kursus. Der er 700 trin du skal igennem, og du skal mindst forberede dig i årevis, før du kan gøre dig forhåbninger om, at få et online kursus på banen.

Dertil kommer, at det vist også er ret svært at få alle trin og processer i et online kursus til at spille samme.

Tror du på det?

 

2. Det er dyrt

 

En anden indsigelse for at kaste dig ud i at arbejde med online indhold som digitale kurser og forløb er, at det er dyrt.

Har du hørt, at det er dyrt at skabe et online kursus, og derfor afholder du dig fra at gå i gang – for penge er måske ikke det, du har mest af lige nu.

Og hvorfor også bruge penge på at udarbejde noget, der er så dyrt, som det forlyder, at online kurser er.

Tror du på det?

 

3. Det kræver indgående viden om teknik

 

Det er ret udbredt, at flere tror, at det kræver stor teknisk viden og snilde, at skabe et online forløb.

Det kan nærmest få en aura af, at du skal kunne kode hjemmesider, udregne ligninger og selv lodde alle ledningerne, der skal lede strøm til dit online kursus.

Tror du på det?

 

4. Det er kun for store virksomheder og brands

 

Og så er der også denne: Det er kun for store virksomheder og kendte brands at udvikle online-tilbud til kunderne.

Små virksomhed, soloselvstændige og mindre foretagender, har intet at gøre i den retning.

Tror du på det?

 

 

Du skal ikke tro på det!

 

De 4 punkter er myter.

Du skal ikke tro på dem.

Du skal ikke lade dem holde dig tilbage.

 

For nu skal du høre: 

 

1. Det er ikke så svært at lave et online produkt

 

Du kan godt gøre det svært at udvikle et online produkt, men hvorfor gøre det mere vanskeligt end nødvendigt?

Jeg er stor fortaler for KISS – Keep it simple, Sweetheart: Hold dit online kursus simpelt – både for dig selv og dem, der skal bruge det.

Lad være med at fylde det med unødvendig viden, indhold og omstændigheder.

Gå lige til sagen. Hold dig til emnet.

Gør det let at benytte dit online kursus for din målgruppe – og gør det let for dig selv, at få kurset udarbejdet.

Har du mere på hjerte, kan du altid lave en opfølgning.

Holder du dig til en simpel model, er det ikke svært at få et online kursus eller online produkt på hylden.

 

2. Det behøver ikke at være dyrt at udarbejde et online produkt

 

Jeg synes ikke du behøver at bruge mere end nødvendigt af kroner og ører på, at få dit online kursus over disken.

Hold dine forventninger og behov i et håndterbart økonomisk leje, og når du så tjener nogle penge kan du overveje at pimpe dit set-up lidt op ved at købe nogle løsninger.

Men tro mig: Har du en hjemmeside, har du en en bankkonto, så kan du faktisk slippe med 0 kr. for at lave og sælge dit online kursus.

Så det behøver absolut ikke at være dyrt, at få dit online kursus ud i verden.

 

3. Det er slet ikke så teknisk svært

 

Du behøver altså ikke have en grad fra DTU for at sætte dit online kursus op rent teknisk.

Med en smule logik og overblik kan du bruge din hjemmeside til det meste, og sådan en har du jo nok allerede i forvejen, og er vant til at arbejde med.

Du kan godt vælge teknisk udfordrende løsninger til et online produkt set-up, men igen… hvorfor gør det?

 

4. Du behøver ikke være et kæmpe brand for at kreere online indhold

 

ALLE kan skabe et online kursus eller forløb. Det game er ikke forbeholdt store virksomheder og brands, der har måsen fuld af penge og mennesker, der gør alt arbejdet for dem.

Du kan som soloselvstændig eller som ejer af en mindre virksomhed sagtens lege med i den virtuelle verden.

Det er faktisk ganske oplagt, at du gør det, for et online produkt kan både give dig synlighed, hjælpe dig med at hjælpe flere, nå nye målgrupper, der gerne vil lære online – og derigennem kan du arbejde med at styrke dit eget brand.

Win – win 🙂

 

Gå du bare i gang med dit online kursus

 

Hvis du er mere tryg ved tanken om, at et online kursus godt kunne være en mulighed i din virksomhed nu, hvor du ved, at myterne er varm luft uden indhold.

Så overvej, om du ikke skal tage action på, at gå i gang med at skabe dit online kursus eller produkt nu.

Jeg vil gerne vise dig hvordan, hvis du har lyst til at have lidt støtte med på sidelinjen.